Categories
hiburan

“Ish Ger4mnya” Peminat Suruh Beranak Lagi, Sekali Ini Komen Padu Elfira Loy

Baru-baru ini, pelakon Elfira Loy ada berkongsikan foto anak-anaknya di media sosial yang menjadi perhatian ramai apabila ramai yang memuji kecomelan anaknya.

Malah, ada yang meminta pelakon itu untuk hamil lagi memandangkan anak-anak mewarisi kecantikan dan kekacakan Elfira dan suaminya, Faris Khairol Anuar.

Bagaimanapun, Elfira berkata bukan mudah untuk melalui proses kehamilan, bersalin dan membesarkan anak-anak. Ujarnya lagi, dia belum mempunyai perancangan untuk menambah cahaya mata lagi.

“Kalau beranak ini macam mesin fotostat je, dah lama beranak sepuluh. Tapi tulah bukan senang mengandung, beranak dan besarkan b4yi.

“Yang ketiga pun, kalau boleh lagi empat tahun baru nak fikir balik. Tidak nampak ke mommy beria nak kurus balik,” tulisnya.\

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @elfiraloy


Elfira berkahwin dengan Faris Khairol Anuar pada 1 Januari 2019. Pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhamad Rayyan Khalaf, tiga tahun dan Nur Aria Mikayla yang sudah mencecah usia empat bulan.

KOMEN NETIZEN :

Sumber/Kredit : ROTIKAYA

Diolah Oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

Dipuji ‘lelaki baik’, Ebby Yus nyanyi Jep Sepahtu sempat tolong

Sebut sahaja nama Jep Sepahtu, ramai yang meminatinya sebagai seorang pelawak di dunia lawak tanah air. Suami kepada pelakon, Sari Yanti ini juga semakin hari membuatkan ramai suka dengan sikapnya yang sentiasa humble.

Mana tidaknya, bukan terhadap peminat sahaja Jep Sepahtu sporting malah dengan rakan-rakan selebriti junior mahupun senior, Jep Sepahtu sering dilihat membantu mereka yang sekali gus menjadikan dia sentiasa menjadi pelawak kegemaran ramai. Sikap baik Jep Sepahtu yang seiring dengan bakatnya sebagai anak seni membuatkan dia juga sentiasa menjadi perhatian.

Baru-baru ini pula satu muat naik yang memaparkan sikap baik Jep Sepahtu viral lagi apabila seorang penonton di rancangan Sepahtu Reunion Live 2022 sempat menangkap satu momen disebalik tabir rancangan tersebut yang membuatkan peminat juga merasa terharu dengan pelawak serba boleh ini.

VIDEO:

Jep Sepahtu dalam satu rakaman video ini menunjukkan dia telah menolong Ebby Yus yang ketika ini sedang menyanyi. Kegigihannya membuatkan penyampai radio Sinar FM ini dipuji sebagai lelaki baik.

Perkongsian salwajaffri itu nampaknya tidak sekadar video tersebut ditonton lebih 200,000 kali oleh penonton malah ratusan reaksi positif warganet membanjiri ruangan komen yang mana rata-ratanya memuji moment comel antara Jep Sepahtu dan Ebby Yus itu.

“Kan sweet je dia tolong abang Ebby Yus”

“Suka dengan Jep…”

“Bagus Jep, bagi semangat…”

“Bagus Jep ni saling membantu…”

Nanti dulu, anda juga pasti tidak ingin ketinggalan untuk membaca kisah-kisah yang disediakan menarik ini di bawah seperti berikut:

sumber:HCL

Categories
hiburan

“Dia Macho..”- Tak Sangka Video Nyanyian Virᾰl!. Sekali Gadis Ini Buka Cerita Siapa Reyhan Sebenarnya..

Di media sosial ketika ini viral sebuah video nyanyian seorang gadis yang menceritakan tentang seorang jejaka idaman yang sukar untuk dilupakan. Setakat ini video asal nyanyian gadis tersebut telah menerima lebih 46 juta di TikTok sejak dimuat naik awal bulan ini.

Menggunakan nama Intan Lembata Bunting, gadis dari negara seberang tersebut meraih perhatian ramai sehingga dijemput hadir ke beberapa program televisyen tempatan.

Menerusi satu program yang dihadiri gadis tersebut, dia memberitahu bahawa dia sememangnya menyukai seseorang lelaki yang bernama Reyhan. Apabila ditanya siapakan Reyhan, Intan memberitahu Reyhan sebenarnya jejaka yang hadir di dalam mimpi.

Dari dulu aku memang suka sama Reyhan

Seseorang lelaki yang hadir dalam mimpinya bukan realiti. Yang mempunyai ciri-ciri lelaki yang macho, kacak dan berani.

Tidak menyangka video nyanyian tersebut mendapat perhatian ramai, Intan memberitahu pada awalnya dia terkejut dan takut.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:ohbulan

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

“Perlu dibuang cepat kerana takut pec4h” Almy Nadia Terpksa Dibed4h, Datuk Fizz Fairuz Ded4h S4kit Sebenar Isterinya

PELAKON Datuk Fizz Fairuz memaklumkan isterinya iaitu Datin Almy Nadia terpaksa menjalani pembed4han selepas disahkan memiliki ketumbvhan cyvst dan juga mengandung di luar r4him.

Menurut Fizz, ketumbvhan itu dikesan selepas Almy dimasukkan ke h0spital bagi menjalani pemeriksaan doktor pada petang Jumaat.

“Almy masuk bilik pembed4han pada pukul 6.30 petang tadi (Sabtu). Doktor kata ada cy.st berdekatan r4himnya.

Almy Nadia dalam perjalanan ke w4d bed4h.

“Cy.st itu perlu dibuang cepat kerana takut pecah, jadi doktor cadang buat pembed4han segera,” katanya ketika dihubungi mStar.

Sementara itu, Fizz memberitahu keputusan untuk membuat pembed4han itu dimaklumkan pada pagi Sabtu selepas laporan ujian dar4h diketahui.

Katanya, pembed4han itu perlu dilakukan segera kerana bimbang boleh memberi kesan kepada kesihatan dan kandungan kelak.

“Dua hari lepas ambil dar4h untuk pemeriksaan, hari ini dalam pukul 8 pagi dia punya keputusan keluar.

“Sekarang ini dia kena buat pembed4han secepat mungkin sebab nanti dia akan meng4nggu kandungan jika h4mil kemudian hari. Dia mengandung sebenarnya tetapi mengandung luar r4him.

“Bila doktor periksa dekat ra4him kosong. Ada setitik ketulan dalam r4him tapi doktor kata bukan. Ujian air kecing kata positif (h4mil). Bila buat pemeriksaan lain baru nampak ketulan dekat luar r4him.

Cy.st itu perlu dibuang cepat kerana takut pecah.

DATUK FIZZ FAIRUZ

PELAKON

“Ada cys.t yang menganggu, kena buang cy.st itu cepat dan kandungan luar r4him itu pun kena buang juga sebab takut pec4h,” ujarnya.

Dalam pada itu, Fiz juga memaklumkan keadaan kesihatan isterinya kurang baik serta mengalami lem4h tubuh badan sejak kebelakangan ini.

“Dia tunjuk simptom dem4m, cirit birit, sakit perut dan lemah. Itu yang kami pergi buat pemeriksaan doktor tu,” tambahnya.

Untuk rekod, Almy telah mendirikan rumah tangga dengan Fizz pada 26 April 2014 dan pasangan itu dikurniakan empat cahaya mata perempuan.

Sumber/Kredit : mStar

Diolah Oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] Fizz Fairuz mohon doa ramai, Almy Nadia dikejarkan ke h0spital

Pelakon, Fizz Fairuz memaklumkan isterinya, Almy Nadia kini berada di h0spital untuk mendapatkan rawatan.

Bagaimanapun, Fizz atau nama sebenarnya, Fairuz Zainal Abidin tidak memaklumkan mengapa isteri tercinta dikejarkan ke h0spital.

Menerusi laman instagram, Fizz memuat naik satu video yang memaparkan Almy Nadia yang berada di atas katil h0spital dan ditolak menuju ke dewan bed4h.

“Insyallah takde yg serius,semoga dipermudahkan.. tq pada yg mendoakan.. amin..,” tulis Fizz Fairuz di ruangan kapsyen video.

Video:


Menjengah ke ruangan komen, rakan artis dan para netizen rata-rata mendoakan kesembuhan untuk Almy Nadia, dan sehingga kini perkongsian tersebut telah menerima 5.6k tanda suka.

Untuk makluman, Fizz Fairuz dan Almy Nadia mendirikan rumah tangga pada 26 April 2014. Pasangan ini dikurniakan empat cahaya mata perempuan.

Komen netizen:

Sumber: instagram FizzFairuzofficial dan diolah oleh Padu Gila

Categories
hiburan

[VIDEO] “Apa..apa tinggi suara” Nuha Tiba2 Kena Lemp4ng Dengan Adam Raih Perhatian Peminat

Aku Tanpa Cintamu sebuah drama terbaharu yang kini disiarkan di TV3, Isnin hingga Khamis jam 10 malam. Memaparkan Zamarul Hisyam dan Bella Astillah sebagai teraju utama, drama ini nampaknya kian mendapat perhatian ramai.

Baru memasuki beberapa episod, jalan cerita dan plot drama ini sudah membuatkan penonton ger4m. Apatah lagi dengan setiap satu karakter yang dilakonkan memiliki sifat dan peranan tersendiri.

Drama ini berkisarkan tentang Nuha (Bella Astillah) yang masih muda dan mahu berkahwin dengan Adam (Zamarul Hisham). Apa yang membuatkan bapa Nuha bant4h adalah Adam sudah agak berusia buat anaknya itu. Namun Nuha degil dan meneruskan pernikahan.

Bila sudah nikah barulah tahu yang rupanya Adam seorang pan4s b4ran dan ibu mertuanya (Khaty Azian) sangat mengjengkelkan. Perkara kecil saja bila tersilap buat memang teruk Nuha kena mar4h.

HIGHLIGHT: Episod 5 – Fikir Dulu Ada Buat Salah Apa! Baru Masuk Rumah | Aku Tanpa Cintamu (2022)

Kata kata Adam yang memperkecilkan usahanya keluar bekerja benar benar membuat Nuha mar4h. Mereka berg4duh dan seperti biasa, Adam vNuha tidak ikhlas nak membantunya. Nuha akan minta maaf namun Nuha protes dan sengaja biarkan rumah bersepah. Idris mar4hkan Nuha kerana berhenti secara mendadak. Nuha tertekan dihimpit kiri dan kanan oleh suami dan ayahnya. Idris datang kerumah Nuha dan bersemuka dengan Adam. Adam membela dirinya dengan mengatakan bahawa dia tidak pernah lar4ng Nuha keluar bekerja kalau Nuha pandai membahagikan masa.. Keadaan rumah yang bersepah dijadikan modal oleh Adam untuk menghent4m Nuha, seolah-olah dia mengabaikan tanggungjawabnya dirumah.

Pelakon: Bella Astilah, Zamarul Hisham, Shah Iskandar, Mas Anizan

VIDEO :

Setiap apa juga yang dilakukan pasti ditegur ibunya. Paling tervk, bila nak berbulan madu ibu mertuanya turut ikut dan ‘berkeras’ mahukan bilik khas buat mereka.

Bukan sahaja mend3ra emosi, malah anak beranak ini turut cuba kikis duit Nuha dan bapanya. Lihat sahaja dalam perkongsian teaser yang dimuat naik menerusi akaun Instagram Bella Astillah ini:

Takutnya kalau ada mak mertua macam ni?

Di ruangan komen perkongsian teaser drama Aku Tanpa Cintamu ini kelihatan warganet meluahkan rasa geram dengan perangai si ibu mertua ini. Berikut antaranya:

“Aku tengok drama ni dari start sampai abis aku dok bebel je…”

“Lawan Bella..Jangan diam…Akak yang geram”

“Nuha..Nuha..camne lah ko boleh terpikat sangat dengan laki ko tu..”

Bella bincang dengan suami sebelum terima watak

Penyanyi dan pelakon, Bella Astillah, 28, mengakui dia tidak memilih watak untuk dilakonkan, namun akan meneliti banyak perkara termasuk berbincang dulu dengan suaminya juga penyanyi serta pelakon, Aliff Aziz.

Bella atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah, berkata, sebagai isteri orang, semestinya dia perlu berfikir dan meneliti dengan baik setiap tawaran watak diterima sebelum memberikan persetujuan.

“Saya memang tak memilih dari segi tawaran watak diberikan kerana masih dalam proses belajar. Tapi, asalkan watak itu tidak keterlaluan, okeylah. Sebabnya, anak-anak saya pun menonton TV dan tak mahu mereka tengok yang bukan-bukan.

“Saya tak cuba menunjuk diri baik. Cuma, saya kena fikirkan banyak pihak yang perlu dijaga terutama hati keluarga. Tapi, Aliff selalu ada membantu kerana dia juga sentiasa berada di set penggambaran menemani saya,” katanya ditemui pada acara sidang media secara virtual, semalam.

Bella yang kini muncul dengan drama terbaharu, Aku Tanpa Cintamu di slot Samarinda TV3, melakonkan watak Nuha, seorang pelakon yang bercita-cita tinggi, namun setiap gerak-gerinya dikawal oleh suami, Adam, lakonan Zamarul Hisham.

Mengulas watak Nuha itu, Bella berkata ia watak yang agak berat dan kali pertama dilakonkannya.

Ujarnya, dia sangat gementar membawakan watak itu, namun berusaha mencabar diri untuk membuat terbaik.

“Saya banyak berbincang dengan abang Zamarul dan pengarah, Emi Suffian untuk melakonkan babak dalam drama ini kerana kami menjaga batas dan cuba mengelakkan daripada bersentuhan.

“Saya juga kalau ada apa-apa yang nak tanya atau pesan kepada abang Zamarul, pasti akan kirim mesej kepada isterinya, kak Diana kerana lebih selesa. Saya tak pernah ‘chat’ atau kirim mesej langsung dengan abang Zamarul,” katanya lagi.

Drama Aku Tanpa Cintamu, Karakter Dan Plot Undang Rasa Geram Penonton!

Bella berkata, dia malu dan berasa kurang manis sekiranya menghubungi atau mengirim mesej langsung kepada suami orang walaupun atas urusan kerja.

Katanya, dia memang akan mencari Diana dulu kerana itu lebih baik dan profesional.

Drama Aku Tanpa Cintamu yang sudah menemui penonton TV3 sejak 15 September lalu mempunyai 15 episod.

Selain Bella dan Zamarul, pelakon lain ialah Datuk Seri Eizlan Yusof, Mas Anizan, Zarynn Min, Shah Iskandar dan ramai lagi.

Sumber/ Kredit :

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

“Sampaikan ada dari kami yg mεnangis..”- Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga Fazura & Fattah Amin Raih Perhatian Netizen

Baru-baru ini tular di laman sosial pelakon terkenal Fazura menjadi bualan netizen di Tik Tok berhubung video jam tangan mewah yang dimilikinya ketika sambutan hari lahir Fattah Amin. Disertakan sekali di dalam video itu adalah jenama dan harga jam tangan mewah tersebut.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen memuji sikap Fazura yang sentiasa merendah diri dan tidak gemar menayang kemewahan. Ada berpendapat ibu kepada seorang cahaya mata, Nur Fatima itu layak menggayakan jam tangan seperti itu atas berkat usaha gigihnya dalam bidang seni dan perniagaan.

Namun, ada juga segelintir netizen mengatakan jam tangan mewah tersebut adalah sekadar pinjaman, dan tidak hairanlah Fazura memasang beberapa orang pengawal peribadi untuk tujuan tersebut.

Enggan lagi berteka teki, penulis NONA menghubungi Shahaszrin Bin Mohd Sabiruddin atau mesra digelar Shah selaku pengawal peribadi Fazura dan Fattah, bertanyakan tentang isu tersebut, kisah pahit manis serta pengalaman sepanjang bergelar ‘bodyguard’ power-couple ini.

NONA: Boleh Shah kongsikan serba sedikit tentang diri Shah?

Shah: Baik, nama penuh saya Shahaszrin Bin Mohd Sabiruddin, anak kedua dari empat adik beradik. Saya sudah berkahwin dan mempunyai seorang cahaya mata perempuan yang comel.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”
Shah dan keluarga.

NONA: Bagaimana Shah boleh menjadi ‘bodyguard’ kepada Fazura dan Fattah?

SHAH: Awal dahulu, saya ditawarkan untuk menjadi pengawal peribadi dari Fattah saja. Waktu itu Fattah di bawah satu pengurusan. Mereka meminta saya untuk menjaga Fattah untuk tempoh satu hari. Tidak lama selepas itu, mereka meminta saya untuk menjaga kedua Fattah dan Fazura untuk acara ABP pada tahun 2017. Itulah kali pertama saya menjaga Fazura. Sehingga kini, dah 5 tahun saya menjaga keselamatan dan privasi pasangan selebriti kesayangan ramai ini.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

Baru-baru ini terbaca juga di media sosial mengatakan saya dibayar oleh satu syarikat untuk menjaga keselamatan Fazura ketika beliau memakai aksesori mahal sehinggakan perlu memulangkannya dengan segera. Perkara ini tidak betul dan sangat kelakar bagi saya.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

NONA: Apakah tugas hakiki Shah sepanjang bergelar pengawal peribadi Fazura dan Fattah?

SHAH: Saya dibayar untuk menjaga keselamatan mereka. Sudah tentu tugas pertama saya adalah untuk memastikan kedua-dua mereka sentiasa berada dalam keadaan selamat. ‘Selamat’ ini bukan hanya merujuk keselamatan diri secara fizikal luaran tetapi saya juga kena pastikan mereka selamat dari sebarang atau setidak tidaknya mengurangkan risiko dari penyakit wabak yang melanda satu dunia sekarang ini.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

Pernah dalam satu event, saya dikecam teruk di laman sosial saya, hanya disebabkan satu video yang menunjukkan saya menghalang beberapa peminat menyerbu Fazura untuk bergambar. Tujuan utama saya pada waktu itu adalah atas dasar keselamatan Fazura, untuk mengurang risiko penyakit yang berjangkit. Tapi itulah. Tak semua orang faham dan tak semua orang boleh terima tuntutan kerjaya saya. Saya ok saja, janji bos (Fazura) saya happy!

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

NONA: Boleh Shah kongsikan momen manis sepanjang mengawal keselamatan Fazura dan Fattah?

SHAH: Wow momen manis ini banyak sebenarnya. Tapi kalau diminta satu, momen paling manis pastinya ketika event di Johor. Habis dari event itu Faz ajak kami semua ke JPO sementara nak menunggu ketibaan flight sebelah malam.

Sampai saja dekat JPO tu Faz ajak semua team masuk satu butik ini. Selepas itu, Faz cakap… “You all pilih satu barang. Ambil saja apa apa..” Semua terkejut. Ada juga yang mengalirkan air mata ketika itu, tapi bukan saya lah..nak control macho punya pasal. Tapi saya cukup bersyukur.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

NONA: Bagaimana agaknya pula layanan Fazura dan Fattah ketika berurusan dengan Shah?

SHAH: Layanan mereka pada saya sangat baik. Kalau tidak, takkanlah dah masuk 5 tahun saya bersama dengan mereka. Mereka cukup baik bukan dengan saya saja, tapi dengan semua orang yang berkerja dengan mereka. Mereka punya baik hati sampaikan isteri dan anak saya pun mereka berdua tak pernah lupa.

Jika mereka pergi shopping, mesti Faz akan tanya “Isteri Shah suka warna apa ya, anak Shah suka toys apa ye”. Jadi setiap kali mereka bertanya soal itu, saya cuba untuk mengelak, maklumlah saya berkerja dan dibayar. Malu juga dibuatnya. Jadi sekarang ini kalau mereka nak belikan apa apa untuk isteri atau anak saya, mereka dah tak tanya. Mereka terus beli saja dan berikan kepada saya.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”
Shah mendukung Fatima.
EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”
Shah, isteri dan anak bersama-sama dengan Fattah dan Fazura.

EKSKLUSIF! Bodyguard Dedah Pahit Manis Jaga FAZURA & FATTAH “Sampaikan Ada Dari Kami Yang Menangis..”

Macam itulah baiknya insan yang bernama Fazura dgn Fattah ini. Saya bersyukur dapat bekerja dan mengenali pasangan ini. Padanlah mereka berdua disayangi ramai.

Wartawan: @Wan Mohd Firdaus | Kredit foto: @Shahaszrin Mohd Sabiruddin.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: NONA, YOUTUBE

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

Datuk Hattan Dedah Kisah Sedih Tentang Arw4h Bob Lokman “Dia sedang meniarap akibat lvmpuh dan baru lepas bercer4i”

PETALING JAYA – Penyanyi legenda, Datuk Hattan berkongsi pengalaman sedih apabila memberitahu lirik lagu Rendang Tak Berbuah yang ditulis oleh Bob Lokman dinukilkan ketika Allahy4rham sedang meniarap akibat str0k.

Hattan atau nama sebenarnya Mohd Shukri Shahabudin memberitahu, sejarah lagu itu sangat menyedihkan kerana ketika itu arw4h baru sahaja bercer4i dengan isterinya dan lumpvh separuh badan.

“Ketika saya tiba di rumah arw4h, dia sedang meniarap akibat lvmpuh dan baru lepas bercer4i. Lagu ini merupakan rintihan kepada ibu dia.

“Jadi saya tak boleh lupa bagaimana Bob menulis lirik ini tak sampai 45 minit. Fuh. Lagu ini ciptaan saya,” katanya ketika berkongsi pengalaman bersama peminat semasa membuat persembahan di Kepala Batas, Kedah anjuran Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan semalam.

Menurut Hattan, lirik itu sangat dahsyat dari segi makna dan penghayatannya.

“Semoga Bob tenang di sana. Kita yang hidup teruskan perjuangan dan semoga kita semua dikurniakan khusnul khatimah (pengakhiran yang baik).

“Walaupun jas4d saya di sini, tetapi hati saya di Kota Bharu (rumah Bob Lokman). Bagaimanapun saya mempunyai tanggungjawab untuk menghiburkan peminat di sini (Kepala Batas),” katanya.

Dalam perkongsian itu, Hattan turut menyanyikan lagu itu tanpa muzik dengan penuh emosi.

“Boleh tak anda menyanyi tanpa muzik? Ibu mengertilah aku seng4ara lemas berendam air mata,” katanya.

Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd. Hakim Lokman, 58, menghembvskan nafas terakhir semalam di rumahnya di Kubang Kerian, Kota Bharu.

Penulis Lirik Lagu Terkenal Isabella, Rupanya Bob Lokman Adalah Cicit Ulama Besar, Tok Kenali

Pelakon dan penulis lirik terkenal, Mohd Hakim Lokman atau lebih dikenali dengan nama Bob Lokman sudah bersedia menghadapi apa jua cabaran apabila membuat keputusan pulang ke Kelantan.

Bob juga telah memohon maaf kepada semua kenalan industri seni jika dia ada melakukan kesilapan sepanjang aktif dahulu.

Sebelum ini ramai mengenali Bob sebagai seorang penulis lirik lagu-lagu tersohor zaman 80-90an.

Namun siapa sangka beliau juga adalah cicit kepada seorang ulama terkenal di Kelantan, Tok Kenali (1870 – 1933).

Tampil dengan mengubah sepenuhnya gaya hidup serta prinsip yang meyakinkan, Bob Lokman kini redha dan bersedia menerima ketentuan Allah swt.

Menurut beliau, kem4tian rakan seni secara mengejut membuatkan dirinya semakin mahu mendekati dan mentaati Allah.

” Allah yang memberikan rezeki dan Allah yang menarik semua itu, saya tidak takut atau bimbang begitu juga dengan isteri saya kerana dia redha dengan apa yang saya mahukan dalam hidup ini,” ujar Bob

Pada 19 Februari lalu, penulis lirik lagu ‘Isabella’ ini telah mengejutkan banyak pihak kerana telah menyerahkan borang menjadi ahli Pas kepada Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan Razak, Menteri Besar Kedah pada Majlis Himpunan 30 ribu pemuda Pas di Kedah.

Imej baru beliau, berjanggut, berpakaian jubah, berserban dan bertongkat tidak seperti di zaman rokersnya berbaju t-shirt atau berkemeja dengan seluar jean sendat.

Pernah dilimpahi kekayaan

Tambah beliau, sebelum ini memang hidupnya senang dan dilimpahi kekayaan tetapi kekayaan itu membuatkan dirinya lupa dan lalai.

” Sebelum ini saya kaya, pendapatan 30 ribu hingga 50 ribu sebulan hasil perniagaan tetapi kekayaan itu tidak memberi ketenangan dan ketenteraman kepada saya.

” Kemudian saya jatuh, kejatuhan pertama menjadikan saya lupa dunia,” akuinya jujur.

Kemudian beliau kembali dilimpahi kekayaan yang berganda namun kekayaan itu membuatkan isterinya lari dan dirinya mengalami masalah tulang belakang hingga lumpvh selama lapan bulan.

” Kekayaan waktu itu tidak menjamin kebahagiaan kepada saya hingga isteri lari dan saya mengalami lvmpuh.

” Kejatuhan kali kedua ini membuatkan semangat saya bertambah kuat dan saya lebih mendekati Allah walaupun ketika itu pendapatan saya tidak ada langsung.

” Saya tahu semua itu adalah atas kehendak Allah, ada masanya dia beri dan ada masanya dia tarik, saya redha atas apa yang berlaku.

” Bagaimana pun saya tetap akan berusaha mencari rezeki yang bersesuaian dengan diri saya,” katanya.

Gambar (kiri) cucu-cucu Tok Kenali, gambar tengah Tuan Hj. Lokman ( bapa kepada Bob Lokman) dan gambar (kanan) dikatakan gambar terakhir Tok Kenali.

Sekilas info tentang Bob Lokman, cicit Tok Kenali

Bob berasal dari Kelantan dan cicit ulama terkenal Kelantan, Tok Kenali. Bapa saudaranya Wardi Ahmad pernah menjadi ADUN Lundang.

Beliau pernah bersekolah di SMKA Maahad Hamidiah, Kajang,Selangor. Beliau ialah ambilan pertama sekolah itu pada tahun 1977. Semasa di sekolah, bakat beliau menyerlah dalam sesi bahas dan pernah menjadi pembahas terbahas sekolah agama kerajaan negeri Selangor itu.

Pada tahun 1981 ketika di tingkatan lima, dia dibuang asrama dan sekolah. Selepas itu bersekolah swasta di Jalan Tunku Abdul Rahman, Kuala Lumpur.

Pengalaman beliau semasa di sekolah ditulis dalam buku ‘Aku, Isabella dan Tok Kenali’. Buku Travelong Hidayah ini diterbitkan oleh Jundi Resources.

jenaz4h pelakon dan penulis lirik Bob Lokman, 58, selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Kampung Pulau Bunut, Kubang Kerian pada 9.30 malam ini.

Terdahulu jenaz4h Allahyarham Bob Lokman atau lebih dikenali Mohd Hakim Lokman dimandi serta dikafan di Hospital Universiti Sains Malaysia (USM) Kubang Kerian dan disolatkan di Masjid Kampung Pulau Hilir.

Lebih 100 ahli keluarga, rakan artis dan kenalan hadir bagi memberikan penghormatan terakhir kepada arwah.

Antara artis turut hadir ialah Datuk M Nasir dan Datin Marlia Musa.

DATUK M Nasir turut hadir memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham Bob Lokman. FOTO Hazira Ahmad Zaidi.
Sementara itu, M Nasir berkata, dia amat terasa dengan kehilangan arwah dan beberapa bulan sebelum itu, dia sempat datang menziarahi arwah dan ketika itu keadaan arwah tidak begitu sihat

“Hubungan saya dengan arwah dianggap seperti adik-beradik dan kami bertemu buat pertama kali pada tahun 1980-an sebelum arwah bersama kumpulan Wings sebagai pengurus.

“Beberapa tahun kemudian, kami bertemu lagi dan arwah masih bersama kumpulan Wings dan sejak itu hubungan kami terus rapat.

“Arwah mempunyai pendirian dan setiap seni kata yang ditulis dalam lirik mempunyai keunikan kerana arwah berfikiran tersendiri dan kebanyakan lagu ciptaannya juga menjadi siulan ramai,” katanya ketika ditemui di Tanah Perkuburan Kampung Pulau Bunut, Kubang Kerian, di sini, malam ini.

Sumber/ Kredit : https://www.asiakini.com/, KOSMO

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

11 Tahun Bina Masjid, Sweetnya Ucapan Norman Hakim Pada Memey Suhaiza

Pelakon Norman Hakim berkongsi video ‘throwback’ bersama isteri, Memey Suhaiza bersempena dengan ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-11 pada hari ini.

Seiring dengan perkongsian indah tersebut, Norman menerusi Instagram turut menitipkan kata teristimewa buat isteri tersayang.

“Terima kasih Ya Khaliq untuk ‘pelayaran bahtera’ rumahtangga kami untuk tahun yang Ke-11 ,tahun Masihi pada hari ini.

“Alhamdulillah syukur untuk limpahan rahmat & kasih sayang Mu Ya Rahim.Permudahkanlah urusan ibadah,zakat,jariah & rezeki kami dalam mengejar Jannatul Firdausi Mu.Hijabkanlah kami didalam lindungan & rahmat Mu Ya Muhaymin.”

Norman pada masa sama turut mengucapkan terima kasih atas segala momen yang dikecapi mereka selama ini.

“Terima kasih juga buat sahabat2 yang sentiasa mendoakan secara zahir & batin.Hanya Ya Dhul Jalaliwal Ikram sahaja yang mampu membalas segala kebaikan buat sahabat2 semua.

“Dan terima kasih makmumku..isteriku untuk segala pengorbanan & kesetiaan.Ampun maaf diatas khilaf sepanjang memimpin & membimbingmu dalam perjalanan menuju ke pengakhiran yang abadi.


“Ku mohon bantuan kerajaan Mu Ya Malik Ul Mulk didalam menyusuri perjalanan duniawi yang penuh dengan muslihat ini.

“Dan Aku telah tanamkan dari kemurahan-Ku perasaan kasih sayang orang terhadapmu; dan supaya engkau dibela dan dipelihara dengan pengawasan-Ku”- Surah Taha ayat 39,” tulis Norman di ruangan kapsyen.

Sementara itu, Memey juga turut memberikan dedikasinya buat Norman.

“Hari mummy & papa. Alhamdulillah hari ni masuk 11 tahun usia perkahwinan kami. Syukur.. doakan yg baik2 untuk kami juga ye,” tulis Memey di ruangan kapsyen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by wifeyNH (@memeysuhaiza)


Sekadar informasi, Norman berkahwin kali kedua dengan pelakon Memey Suhaiza pada September 2011 dan telah dikurniakan tiga orang cahaya mata.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen dan peminat juga tidak ketinggalan untuk mengucapkan selamat ulang tahun perkahwinan kepada pasangan sama cantik sama padan tersebut.

Komen netizen:

Sumber: instagram normanhakim_796 dan diolah oleh Padu Gila

Categories
hiburan

[VIDEO] “Perhh, sedap gilεr… nyanyi lagu apa pun sedap”- Nyanyi Lagu Nasyid Di Kota Bharu, Kelantan Terus Jadi Bualan

Wings, merupakan sebuah kumpulan rock yang tidak asing bagi segenap masyarakat Malaysia. Kumpulan mereka mulai terkenal pada era 80an dan masih relevan sehingga kini. Antara lagu paling famous karya kumpulan muzik rock Malaysia ini ialah Di Penjara Janji, Taman Rashidah Utama, Sejati dan banyak lagi.

Penyanyi solo mereka, Ahmad Azhar Bin Othman atau lebih dikenali sebagai Awie merupakan seorang penyanyi yang dicemburui ramai kerana mampu menyanyikan lagu “hig.h note” yang tidak mampu ditandingi oleh penyanyi bbnu. Walaupun sudah berusia 53 tahun, namun beliau masih mampu menyanyi lagu “high note” seperti masih muda lagi.

Menerusi halaman tiktok, tular satu video di mana kumpulan Wings menyampaikan lagu nasyid di Kota Bharu, Kelantan. Sebelum dia menyanyikan lagu tersebut, dua berkata yang mungkin asbab nyanyian lagu tersebut, akan ada lagi konsert di kelantan. Hal ini kerana, kita sedia maklum yang negeri kelantan dilarang keras untuk berhibur seperti menonton wayang, konsert dan sebagainya.

Klik Di Bawah Untuk Lihat Video Penuh

Jom Tengok Apa Kata Netizen

@lan:apakata wings keluarkan album nasyid dlm rentak rock…

@Mohd Sukri:Alhamdulillah wajah ganas dgn lagu Rock.. Tapi hati tetap rindu dgn selawat.. Ingat kita bukan sapa2 tanpa syafaat NABI KITA.. ALHAMDULILLAH

@aremyny®️:2019 dato awie ade datang ke pulau manis.. semasa festival haul tok pulau manis.. dato awie keturunan patani

@RaraShukri:Subhanallah… semoga menjadi asbab Allah buka pintu kebaikkan utk Dato Awie..

@Yennnnn:Member tak tekan rekod tu orait ke tak

@The_Dow:Aku tunggu jer bila la dia nk nyanyi lagu penjara janji, tapi takpa la nasyid ni pon dah puas hati dengar

@suhaimihaneef:Dato’ awie bagi lagu apa auto sedap

@katok gear jalan..:mmg sedap awie nyanyi nasyid qasanya dia prnah duet dgn raihan dlu x ingt tajuk apa lagu tu.

@Azliana Osman596:xsempat nk singgah bru blik dri tanah merah msa 2..

Fuh Wings ni bagi lah lagu apa pun tetap sedap kalau Awie nyanyi. Min harap asbab nyanyian lagu ini, rakyat kelantan berpeluang untuk hadir menonton konsert Wings lagi. Jangan lupa komen yang baik-baik yaa..

Sumber Tiktok dan Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: sinetronmalaya

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.