Categories
hiburan

Raysha Rizrose Akhirnya Umum Berita Gembira! Lihat Profil Buah Hati Beliau, Rupanya Bukan CaIang2

PeIakon Raysha Rizrose, 26, pernah sekali mengalami ‘putus cinta’ dengan kekasihnya, Nabil Jeffri, 29, juga seorang pelumba kereta Formula 3 sepanjang 10 tahun percintaan mereka sejak dari sekolah menengah.

Menurut Raysha atau nama sebenarnya Farza Naquraisha Mohd Fariz ketika ditemui, mereka pernah putus hubungan selama empat bulan, sebelum akhirnya berbaik semula selepas Nabil berjaya memujuknya.

” Kami berkenalan dan bercinta sejak dari sekolah lagi. Saya pun tak sangka, cepatnya masa berlalu dan sekarang hubungan kami dah 10 tahun.

” Tak dinafikan juga, memang sudah ada perancangan ke arah perkahwinan.

” Tapi, semuanya bergantung kepada saya kerana dia (Nabil) sudah bersedia untuk kami melangkah ke fasa perkahwinan.

Cuma, saya yang perlukan masa lagi dan tidak mahu terburu-buru membuat keputusan,” katanya kepada Harian Metro.

Terdahulu, Raysha tampil pada acara pratonton RR Bridal RTW 22 oleh pereka fesyen tersohor, Rizman dan Ruzaini yang sekali gus memperkenalkannya sebagai ‘muse’ untuk rekaan berkenaan yang nampak mewah, tapi harganya berpatutan.

Ditanya juga cabaran dilaluinya dalam mempertahankan hubungan dibina, Raysha berkata dia dan Nabil menjalani hubungan cinta jarak jauh (LDR) kerana tuntutan karier kekasihnya itu yang lebih banyak berada di luar negara sebagai pelumba kereta.

” Sepanjang tempoh 10 tahun ini, kami saling memahami tuntutan karier masing-masing.

” Malah, kalau ada masalah pun, kami segera berbincang dan selesaikannya. Tapi, tipulah kalau kami tak pernah bergaduh dan merajuk.

” Apapun, pada umur sekarang kami dah fikir ke arah perkahwinan. Maklumlah, umur setiap tahun meningkat dan buat masa ini, masih dalam perancangan lagi,” katanya mengakui belum dirisik oleh buah hatinya itu.

Mengulas pula impian perkahwinannya, Raysha berkata sebagaimana wanita lain, dia juga mahu merasai proses merisik, bertunang dan seterusnya majlis perkahwinan.

Apapun, katanya, dia menginginkan majlis yang sederhana dan tidak terlalu mewah, tapi meriah dengan dihadiri keluarga, saudara mara serta kenalan rapat bagi meraikannya bersama-sama.

Siapa Nabil Jefri, buah hati Raysha

Bagaimanapun, pemenang Dewi Remaja selepas Neelofa ini cukup senang andai ditanya rakan media mengenai gerangan lelaki yang bertakhta di hatinya kini.

Raysha menjelaskan, dia sudah mengenali kekasihnya itu lebih enam tahun lalu, iaitu sejak dia terlibat dalam pertandingan Dewi Remaja lagi.

” Kami kenal sudah lama, sekitar lima ke enam tahun. Malah sebelum saya sertai Dewi Remaja lagi. Senang bersama dengannya kerana dia seorang yang memahami dan punya visi untuk berjaya.

” Soal kahwin atau melangkah ke suatu fasa serius, kami masih belum terfikir lagi sebab masing-masing tengah nak kejar cita-cita. Lagi pula, biarlah kakak saya yang selesai (berkahwin) dulu,” katanya.

Terdahulu, Nabil Jeffri atau nama sebenarnya, Muhammad Nabil Jan Al-Jeffri merupakan seorang pelumba kereta profesional negara dan terkini dia merupakan seorang wakilan kepada jenama Mercedes-AMG.

Pada September 2010, ketika berusia 16 tahun, Nabil mengikuti pasukan Formula Satu negara Malaysia, Lotus Racing, di United Kingdom, di mana beliau memandu Lotus T127, dan menjadikannya pemandu termuda dalam sejarah F1.

Ketua Pasukan Lotus Racing, Datuk Seri Tony Fernandes, menyatakan bahawa Nabil ialah salah seorang ahli Program Pembangunan Pemandu ASEAN AirAsia.

Pada 2017, Nabil Jefri, bekas pelajar SMK Damansara Utama telah dicalonkan untuk Pemandu Terbaik Tahun Ini dan Anugerah Pilihan Rakyat di Anugerah Sukan Permotoran SIC-MAM Malaysia 2016 yang pertama.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber/ Kredit : lamanhiburan

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] Nyanyi di Suria FM, netizen tepis suara Shuib ‘hauk’

Sebut sahaja nama Shuib Sepahtu, ramai yang mengenalinya tidak hanya hebat melawak malah dia kini menjadi antara salah seorang usahawan berjaya dengan perniagaan air minuman Bubble Bee.

Walau bagaimanapun, umum diketahui selepas sekian lama berehat menjadi penyampai radio, Shuib Sepahtu atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad baru-baru ini kembali menjadi penyampai radio disebuah stesen radio popular iaitu di Suria FM pula yang mana dia digandingkan bersama, pelawak Ajak Shiro dan Suraya dalam segmen Team Pagi Suria.

Shuib ternyata membuatkan ramai peminat juga senang dapat mendengarkan suaranya di stesen radio tersebut bersama Ajak Shiro dan Suraya. Namun begitu, dalam satu muat naik terbaharu stesen radio popular itu membuatkan suara Shuib Sepahtu hangat dibualkan oleh netizen sehingga ditepis mengenai dakwaan nyanyian hauk apabila dia bergandingan bersama Ajak dan Suraya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BERITA KINI (@berita_kini_)


Ketiga-tiga penyeri segmen Team Pagi Suria itu menarik perhatian netizen apabila mereka menyanyikan lagu kumpulan ST12 berjudul Putri Iklan dalam versi akustik.

Muat naik SuriaMalaysia itu membuatkan netizen hadir dengan ratusan reaksi positif terutama terhadap suara Shuib Sepahtu yang membuatkan ramai terkedu apabila tidak hanya merdu malah seronok melayan dia cover lagu tersebut bersama Ajak dan Suraya.

“Hauk padu wooo”

“Kena kena kena…”

“Sedapnya suara kamu”

“Suara best woo”

Nanti dulu, anda juga pasti tidak ingin ketinggalan untuk membaca kisah-kisah yang disediakan menarik ini di bawah seperti berikut:

sumber:HCL

Categories
hiburan

[VIDEO] Yasin join geng paranormal siap kaki ‘disekat’, netizen keliru nak takut atau gelak

Selain video yang memaparkan content lucu, content yang menunjukkan kejadian seram juga antara yang suka diikuti oleh kebanyakan pengguna media sosial. Malah kini ramai geng paranormal menyerbu beberapa kawasan seram yang membuatkan warganet juga merasa salute dengan keberanian mereka.

Walau bagaimanapun, nampaknya satu perkongsian tentang video yang memaparkan content geng paranormal menyebabkan warganet akui tidak tahu mahu merasa takut atau lucu disebabkan seorang pelawak legend terkenal, Yasin Senario dilihat turut menyertai.

Menerusi video yang sempat dirakam ini memaparkan detik-detik Yasin Senario bersama seorang lagi menyerbu satu kawasan yang agak seram jika diperhatikan keadaan sekeliling namun nampaknya lain pula yang terjadi tidak hanya lelaki yang berada disamping Yasin ketika itu tidak dapat menahan ketawa.

Malah yang menonton juga lebih merasa terhibur dengan gelagat Yasin Senario. Mungkin disebabkan auranya itu, ramai lebih merasa tercuit hati selepas melihat pelawak legend tersebut sehingga terlupa sedang melihat kawasan ser4m.

“Siap pakej bunyi bom Atom! Pastu buat muka tak bersalah! Hahaha,” tulis di perkongsian faradyana90 yang mana menjengah ke ruangan komen pula, nampaknya kebanyakan warganet tidak dapat menahan ketawa dengan telatah spontan Yasin Senario ketika menyertai geng paranormal.

“Hantu pun gelak”

“Kat mana seramnya”

“Hahaha penat ar gini”

“Cari hantu ke buat komedi…”

Nanti dulu, anda juga pasti tidak ingin ketinggalan untuk membaca kisah-kisah yang disediakan menarik ini di bawah seperti berikut:

sumber:HCL

Categories
hiburan

Gelaran Datuk Seri Suami Heliza Helmi Did4kwa Palsu?

Tiada angin tiada ribut, tul4r di media sosial mengenai perkongsian oleh seorang pengguna yang membuat pendedahan tentang suami kepada penyanyi dan aktivis kemanusiaan, Datin Seri Heliza Helmi iaitu Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman.

Menerusi perkongsian berani itu, individu tersebut mend4kwa suami Heliza menggunakan gelaran Datuk Seri palsu. Difahamkan, gelaran palsu itu bermaksud gelaran yang dibeli dan bukan dianugerahkan dari mana-mana istana.

Perkongsian individu itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen dimana rata-rata mereka terkejut dan bersimpati dengan Heliza yang tertipv.

Tidak kurang juga, ada yang menjadikan pasangan itu bahan ketawa kerana suka menayang kemewahan dan ada yang menggelar mereka sebagai penunggang agama.


Malah, ada seorang individu mengaku bekerja di bawah suami Heliza mendakwa dia sudah lama tahu tentang perkara tersebut. Dalam pada itu, ada yang mendakwa gelaran sahaja palsu tetapi perniagaan yang dijalankan adalah ‘legal’.

Meskipun perkara itu sedang hangat diperkatakan, setakat ini masih tiada penjelasan daripada Heliza dan Mahadi mengenai d4kwaan tersebut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: https://www.rotikaya.com/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] “Sio̞t lah jep!”- Jep ‘Pεrli’ Rahim Dalam Sepahtu Reunion Buat Ramai Terkejut

Menerusi satu perkongsian di laman Tiktok berkenaan satu keratan klip dalam Sepahtu Reunion menjadi perhatian ramai apabila Jep yang sering membuat punchline padu itu disangka sedang memmerli rakan sketsa beliau iaitu Rahim. Sepahtu Reunion yang sering melakukan satu sketsa yang memberi banyak pengajaran kepada semua ini membuatkan setiap bait perkataan yang disebut oleh Jep didengari semua dan kali ini membuatkan ramai terkejut dnegan kenyataan beliau.

Mengikut sumber yang diperoleh, Rahim yang perlu melakonkan babak bersama Jep ingin melontarkan beberapa punchline yang begitu mantap namun hal tersebut membuat Jep menyimpulkan kenyataan tersebut dan menjadikan hal tersebut sebagai satu pengajaran buat semua. Rahim cuba memberi punchline dengan menyatakan bahawa jika ingin berjaya perlu mempunyai ramai wanita dibelakang dan hal tersebut ditepis oleh Jep dalam sketsa tesebut.

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BERITA KINI (@berita_kini_)


Pelbagai koemn diberikan seperti :

@azlinlin667:dh cukup kot

@FA:Siot lah jep!

@Kak Rina | RIRI STUDIO_: apa ni masuk hal peribadi

Berikutan itu, Jep menyuarakan pandangan beliau sehingga Rahim terasa diperli oleh rakannya sendiri. Dalam kenyataan tersebut, Jep hanya menyatakan bahawa manusia secara lumrahnya memang tidak pernah merasa cukup dengan sesuatu hal dan kenyataan tersebut membuatkan Rahim terus melontarkan pertanyaan dimana beliau menanyakan jika Jep sedang mengata beliau dan hal tersebut membuatkan ramai terhibur dengan adegan tersebut.

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tiktok dan Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: sinetronmalaya

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] Ini Biodata Siti Khadijah Halim, Pelakon Drama ‘Sekali Lagi Cinta Kembali’

Pelakon semakin meningkat namanya, Siti Khadijah Halim membuktikan bakat lakonan yang ada padanya bukan calang-calang. Muncul dalam drama berjudul Sekali Lagi Cinta Kembali, nama Siti Khadijah Halim mula dikenali ramai dan disebut-sebut.

Dalam drama ini pelakon wanita tersebut berlakon sebagai Aira disamping pelakon bernama Aniq Suhair dan beberapa pelakon lain. Untuk info, Sekali Lagi Cinta Kembali ini adalah drama adaptasi dari novel.

Jom kenali siapakah pelakon wanita yang semakin meningkat namanya dalam arena lakonan tanah air menerusi biodata Siti Khadijah Halim berikut.

Biodata Siti Khadijah Halim

NAMA PENUH: Siti Khadijah Binti Abdul Halim

NAMA POPULAR: Siti Khadijah Halim

UMUR: 25 tahun

TARIKH LAHIR: 27 Mac 1997

ASAL: Kuala Lumpur

PENDIDIKAN: Lulusan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Lendu, Melaka

INSTAGRAM: sitikhadijahhalim

Kerjaya

Bermula sebagai seorang pelakon pada tahun 2019 dan sehingga kini masih aktif. Pada awal kemunculannya sebagai seorang pelakon, dia membintangi drama Rumah Siti Khadijah pada 2019. Dalam tahun yang sama, drama Dia Yang Ku Cinta turut dibintangi olehnya.

Dia kemudiannya berlakon dalam drama Bidadari Salju pada 2020 dan setahun selepas itu Siti Khadijah Halim membintagi drama The Maid. Tahun 2021 itu beberapa drama lain turut menampilkan dirinya iaitu Marry Me Senorita, Isolasi Erra dan Dukun Diva.

Untuk info, namanya semakin dikenali ramai selepas menjadi model muzik video lagu Bunga nyanyian kumpulan Masdo. malah sehingga kini Siti Khadijah Halim turut aktif dalam lakonan iklan komersial dan lain-lain.r

Dama adaptasi novel ‘Sekali Lagi Cinta Kembali’ karya Anna Milia akan mengisi slot Akasia TV3 iQIYI bermula 13 September 2022, setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7.00 malam di TV3 dan turut disiarkan melalui perkhidmatan penstriman iQIYI pada hari yang sama. Drama 28 episod terbitan A. Aida Production, diarahkan oleh Riza Baharudin. Menampilkan Aniq Suhair dan Siti Khadijah sebagai pelakon utama.

Sinopsis Sekali Lagi Cinta Kembali

Aira (Siti Khadijah Halim) adalah seorang gadis yang lantang bersuara tanpa berfikir dahulu. Selepas melakukan kesilapan mengambil alih tugas kaunselor secara tiba-tiba sewaktu ketiadaan Doktor Halina di pusat kaunseling, Aira secara tidak sengaja telah mengeruhkan keadaan dan mengakibatkan Alisa (Izzendra) dan Zafran (Zaki Azeman) bercerai kerana nasihatnya. Oleh kerana Zafran terlalu marah, dia telah mendesak Aira untuk mengganti rugi keadaan itu dengan bekerja di rumahnya sebagai penjaga Nek Som yang pelupa dan mengidap penyakit jantung.

Sebaiknya bermula tugas menjaga Nek Som, adik kepada Zafran, Hayyat (Aniq Suhair) merasakan segala tindak tanduk Aira tidak kena di matanya. Namun, Aira tetap menjaga Nek Som dengan penuh kasih sayang. Kemuliaan hati Aira itu membuka mata Hayyat tanpa disedari, tetapi dek rahsia yang disimpan dia tekad tidak ingin membuka kunci hatinya kepada mana-mana perempuan.

Perasaan cinta mula berputik di hati Aira, dia yakin cinta Hayyat memang untuknya walaupun dia tidak menzahirkan perasaan cinta tersebut. Dapatkah Hayyat mengatasi kisah silamnya demi kasih kepada Aira? Apakah rahsia gelap Hayyat yang dirahsiakan dan membuatnya tekad untuk tidak bercinta lagi? Bolehkah Aira menerima kekurangan Hayyat dalam mencari bahagia mereka?

Sinopsis Novel Sekali Lagi Cinta Kembali

Hidup Aira cukup complicated. Dia lari dari rumah apabila Imran mengahwini Hana, adiknya. Prinsip Aira, lelaki ibarat v1rus. Jangan kasi can.

Aira gantikan tempat Doktor Halina selama dua jam sebagai therapist. Akibatnya, Zafran dan Amberlyn bercer4i, Doktor Halina diugvt dan Syafi bert4rung dengan m4ut tanpa kasih seorang ibu. Terpaksalah Aira cuba perbaiki apa yang telah dia rosakkan.

“Kalau macam tu apa kata awak guna teori awak yang kononnya hebat tu untuk pujuk isteri saya. Boleh?” – Zafran
“Inilah yang saya cuba buat.” – Aira

Daripada pembantu Doktor Halina, Aira bekerja sebagai babysitter Syafi. Dia cuba satukan semula keluarga Zafran. Tapi di mata Hayyat, abang Zafran yang kerek lagi beku, Aira macam tikus membaiki labu. Hayyat selamba saja gelar Aira perempuan senget, sewel dan tiga suku.

Dalam mulut duk mengutvk, hati mula sukalah pula!

“I offer you love and loyalty and I expect the same in return.” – Hayyat

Kisah silam Hayyat terbongkar. Jika Imran digelar spesies v1rus, Hayyat pula ibarat b0m at0m. Boleh membvnvh Aira bila-bila masa.

Namun, Aira hanya mempunyai dua pilihan. Pilih si virus yang kini bergelar duda atau menerima bom atom. Aira perlu cari jalan keluar daripada permainan yang dia sendiri cipta.

VIDEO :

Sumber/ Kredit : HCL

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

“My first pergi umrah, sy sεdih sangat bila sampai di Mekah..”- Erra Fazira

“kun faya.kun” bermaksud jika Allah berkehendak, maka jadi lah ia. Perkongsian Erra Fazira tentang pengalaman pah.itnya sewaktu mengerjakan umrah yang pertama menjadi inspirasi semua. Dia tidak menyangka perkara tersebut akan berlaku semasa dia mengerjakan umrah pertamanya.

“Alhamdullilah banyak kali saya menunaikan umrah sampai tak boleh kira dah.. mungkin dalam 8 ke 9 kali macam tu. First timen menunaikan umrah masa pu.tus cinta”- kata Erra dalam saluran youtubenya, Keep In Touch with Erra Fazira.

Erra mengatakan dia telah menunaikan umrah banyak kali sehinggakan dia sendiri tidak tahu berapa kali. Menurutnya, kali pertama dia ke umarah selepas dia putus cinta pada tahun 90 an.

Kongsi Pengalaman Pa.hit 

 

 

Erra sempat berkongsi pengalaman pahit yang dilaluinya sewaktu menunaikan umrah pertamanya, yang mana dia datang bulan sebaik sahaja dia ti.ba di Mekah. Katanya, dia me.ra.sa san.gat sed.ih kerana, kebiasaannya datang bulan akan mengambil masa yang lama, anggaran dalam seminggu. Apa yang lebih merisau.kannya adalah  keberadaannya di tanah suci hanya seminggu.

“Per.nah. My first per.gi umrah, saya se.dih sangat bila sampai di Mekah, saya period. Kita pulak kalau period memang lama. 7 hari. KIta sepatutnya dekat sana dalam 6  hingga 7 hari sahaja. Risau sangat. Ya Allah, aku datang jauh.- jawabnya

‘That Was Miracle’

Katanya, dia berdoa bersungguh-sungguh, minta dengan Allah supaya memudahkan urusannya untuk melihat Kaabah. Erra sempat kongsikan perkara yang ajaib berlaku terhadapnya, yang mana dia sendiri belum pernah mengalaminya. Dia mengatakan bahawa dia hanya datang bulan selama 2 hari sahaja. Dia juga mengatakan  bahawa sekiranya kita bersungguh-sungguh minta dengan Allah, Allah akan makbulkan permintaan kita. Dia sangat terharu apabila doanya dimakbulkan dan dia sempat memunaikan umrah sewaktu rombongan umrah itu

“Kita doa-doa , kita doa dengan bersungguh-sungguh doa, menangis kata” nak sangat-sangat pergi tengok kaabah . Kita berbicara dengan Allah. Dua hari sahaja. Tak pernah -pernah period 2 hari. That was miracle sangat. Allah dengar doa kita. Betullah, kalau kita doa, in shaa Allah, so dua hari je. Saya dapat menunaikan umrah jugak. So trip tu saya dapat menunaikan umrah 3 hari. Qa’da balik. Buat hari-hari umrah 3 hari. Seronok sangat doa kita di angkat, ya Allah, terharunya”- ujar Erra

Semoga doa-doa kita juga dimakbulkan oleh Allah S.W.T

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Muraimy

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

“Siasᾰt dlu sebelum sebᾰrkan..”- Salina Saibi Bersuᾰra Jawab Fitnᾰh Tidak Benar Tentang Ibu!

Pelakon, Salina Saibi menafi seke.ras-keras dak.waan ibunya terjat.uh di bilik, sehingga menyebabkan kepala berlumuran dar.ah menerusi muatnaik yang dikongsikan aktres ini di media sosialnya.

Fitnah Tidak Benar

Ga.ra-ga.ra terdapat de.sas-des.us yang mengatakan ibu kepada pelakon ini ter.jatuh di bilik air sehingga kepala ber.da.rah, Salina tampil bersuara dan memuatnaik tangkap layar coretan yang ditulisnya di laman Facebook nya di Instagram.

Menurut Salina, ibunya itu dalam keadaan sihat dan dakwaan ibunya terjatuh di dalam tandas itu adalah tidak benar.

Ke.sal dan sedi.h hal sebegini terjadi pada ibunya, Salina men.gim.bau kembali dirinya juga pernah difitnah suatu ketika dahulu di mana terdapat berita menyebarkan bahawa dia telah meninggal dunia.

“Salam.. Untuk pengetahuan semua, mak Salina Saibi sihat walafiat.. Gosip pasal jatuh tandas sampai kepala berdarah tu semuanya FIT.NAH.. Dulu sebarkan Salina Saibi men.in.ggal dunia.. Sekarang mak saya pula.. Jang.anlah macam tu..

Ke.sian mak saya.. Apa-apa terus telefon/mesej peribadi dan siasat dulu sebelum sebarkan perkara yang tidak benar.. Allahuakbar.. Se.dih sangat saya dengar..” Tulisnya


Melihat perkongsian Salina di Instagram, ramai yang memberi respon dan komen mengecam segelintir pihak yang menyebarkan berita tidak benar tentang ibu dan diri pelakon ini.

“Fit.nah akhir zaman, orang-orang macam ni tak ada aktiviti nak buat. Jiwa ro..sak, dengki tengok orang lain tenang, bahagia. Peny.akit. hati.”

“Siapalah yang sanggup buat fit.nah macam tu. Kenapa dia orang tak siasat dulu betul-betul?”

“Astagfirullahaladzhim” komen mereka

“Ya Allah ada macam ni ya”

“Siapa punya kerja sebar ber.ita pa.lsu yang mer.apu macam tu.. Tak baik tau se.bar berita tak betul dan main-main dengan ke.saki.tan atau ke.ma.tian. Sabarlah @_salinasaibi_ banyakkan berdoa yang baik-baik”

“MasyaAllah tak baik macam tu. Semoga mak @_salinasaibi_ sentiasa dilindungi Allah” komen mereka lagi

Perbuatan memfitnah dan menyebarkan berita palsu perlu dipandang serius! Apa pun Murai MY mendoakan Salina sekeluarga sihat dan tabah hadapi ujian seperti ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Muraimy

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] Susulan Isu Nafkah Anak DDNK, Rita Rudaini Pula ‘Buka Mulut’ Bekas Suami Cuma Beri…

Baru-baru ini, tular isu mengenai jutawan dan pakar saham, Datuk Dr Mohd Nazri Khan (DDNK) yang did4kwa hanya memberikan sejumlah RM5000 untuk dua bulan kepada anaknya sebagai nafkah.

Malah, isu ini turut menarik perhatian ramai pihak termasuk pelakon Rita Rudaini.

Menerusi akaun TikTok, Rita memuat naik tangkap layar artikel yang memaparkan tentang isu nafkah anak DDNK.

Rita meminta warganet untuk meneka jumlah nafkah yang diberi bekas suaminya, pemain bola sepak Aidil Zafuan kepada anak-anak mereka.

“Jutawan bagi nafkah anak RM5,000 je?! Ayooo… JDT player club tersohor lagi terpaling juara bagi nafkat dekat dua orang anak… cuba teka,” tulisnya.

Walaubagaimanapun, Rita dilihat tidak mended4hkan jumlah bayaran nafkah dalam hantarannya itu tetapi ada warganet mend4kwa bahawa Aidil hanya memberi nafkah sebanyak RM3,000 sahaja.

Namun, Rita atau nama sebenarnya Rita Rudaini Mokhtar, 46, sempat menyatakan bahawa hak anak-anak akan dituntut di akh1rat kelak.

“Tapi sis… kita semua tuntut ‘di sana’… biarkan mereka bergumbira di dunia,” ujarnya ringkas.

Video:

Menjengah di ruangan komen pula, kelihatan ramai ibu tunggal berkongsi mengalami isu yang serupa berkaitan dengan nafkah anak-anak.

Terdahulu, Rita telah mendirikan rumah tangga dengan Aidil pada 2008.

Namun, hubungan perkahwinan mereka tidak bertahan lama apabila mereka mengambil keputusan untuk berpisah pada tahun 2013.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang putera iaitu Airit Rayyan Rizqin, 13 dan Airit Qaqa Arjuna, 11.

Sumber: xtra.com.my

Categories
hiburan

“Ada suara macam arw4h ibu dia…” – Anak Perempuan Shuib Tunjuk Bakat Menyanyi Tarik Perhatian Ramai

Mana tump4hnya kuah kalau tidak ke nasi. Perumpamaan sesuai digambarkan dengan minat ibu bapa turun kepada anak – anak. 

Siapa sangka anak – anak Shuib mempunyai bakat mereka yang tersendiri seperti Shuib dan arw4h isterinya, Siti Sarah. 

Perkongsian terbaru Shuib mengenai anak perempuannya iaitu Dzahira Talita Zahra, 9 menarik perhatian ramai. 

Menerusi video berdurasi pendek yang dikongsi pelawak dan usahawan terkenal ini, anak perempuannya memaklumkan akan membuat persembahan nyanyian keesokan harinya. 

Shuib meminta Dekta untuk nyanyikan lagu tersebut yang dinyanyikan dalam bahasa Mandarin. 

Meskipun pada mulanya m4lu – m4lu, kemudiannya Dekta mula menyanyikan bait – baik dalam bahasa Mandarin. 

Dekta dilihat sangat lancar menyanyikan lagu tersebut sambil membuat gaya dan menari – nari kecil. 

“Boleh sapa – sapa tolong translate,” tulis Shuib. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)


Menjengah ke ruangan komen, rata – rata warganet memuji suara Talita seakan sama dengan arw4h ibunya yang juga seornag penyanyi. 

Suara talita macam ibu

Suara dia mcm ibu dia. ada sengau sengau sedappp

Suara mu waris ibu mu dekta

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://beritaawani.com