Categories
hiburan

“Ada orang tak suka tengok…”-Sharnaaz Jual Balik Francais Bubblebee, Sekali Ini Komen Padu Shuib Sepahtu

Pelawak dan usahawan, Shuib memaklumkan rakan pelakon, Sharnaaz Ahmad bukan lagi rakan kongsi francais Bubble Bee yang diuruskannya.

Menurutnya menerusi perbincangan, mereka mencapai penyelesaian yang baik dalam perkara ini.

“Dia salah seorang rakan kongsi kita di cawangan di Setapak. Itu kerjasamanya dengan Bubble Bee. Akhirnya kita selesaikan dengan beli semula cawangan itu.

Saya buat perbincangan sangat baik dengan Sharnaaz. Kami beli semula cawangan itu dan alhamdulillah semua berjalan lancar.

“Saya dengan dia okey tiada masalah. Namun saya tak tahu punca dia enggan teruskan bisnes ini,” katanya yang ditemui pada majlis pelancaran Bubble Bee by Zara Zya, hari ini.

Shuib berkata, dia beranggapan kesibukan Sharnaaz menjadi punca dia melepaskan bisnes ini. “Saya kenal dia seorang yang sibuk.

Kalau semasa dengan Sharnaaz pun ada masalah, itu adalah masalah dalam bisnes. Ia takkan dibawa masuk dalam industri.

“Saya boleh pergi main golf dengan dia dan lepak dengannya. Buat program pun bersama-sama dengan dia.

Memang tiada masalah langsung sebab dia pun bisnesman,” katanya. Shuib berkata, dia pernah berdepan dugaan yang sangat hebat dalam bisnes apabila diminta membantu s1asatan

“Ketika itu saya beranggapan mungkin ada orang tak suka tengok kita berjaya. Saya kadang-kadang tengok Ahli Lembaga Pengarah kata jangan beritahu orang apa wawasan kita dan apa sukses kita. “Tapi saya tak boleh lari dari benda ini.

Saya pula pegang kalau benda ini boleh bagi inspirasi pada orang lain, mengapa tidak? Sebab saya juga terinspirasi dari orang lain. “Saya terinspirasi dengan Datuk Rosyam Nor. Saya okey dengan dia.

Sumber/ Kredit :HMETRO ONLINE

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] “Tervk Per4ngai” Shila Amzah buat hal lagi? Kant0i buang gula-gula atas pentas?

Kuala Lumpur: Aksi penyanyi Shila Amzah mengeluarkan gula-gula dari mulut dan membuang di pentas sempat dirakam kamera ketika dia membuat persembahan menyanyikan lagu Khilaf Asmara pada Konsert Merdeka 65 yang ditayangkan di TV2, semalam.

Video itu kemudiannya dikongsikan pengguna di aplikasi TikTok hingga mendapat pelbagai maklum balas.

“Bila ko (kau) lupa nak buang gula-gula masa ‘perform’ dan kali ni terbang ya gula-gula tu. Bertabahlah abang yang kutip tu,” tulis pengguna Yazid Yacob.

Hantaran video itu sudah mencecah lebih 250,000 tontonan, lebih 2,900 tanda suka dan lebih 100 komen.

Pengguna sama juga turut memuat naik video penuh persembahan Shila bagi memenuhi permintaan seorang pengguna lain yang bertanya mengenai perkara itu.

 

Perkara itu bukan kali pertama Shila dilihat melakukan aksi itu kerana kali pertama ia dapat dirakam ketika peringkat Separuh Akhir Muzik Muzik 36 tahun lalu.

“Hari tu rasanya dia juga buat macam tu. Lain Kali pegang genggam je la dulu. Tak payah buang merata macam tu. Kalau kena ke gula getah tak kah naya orang terpij4k,” tulis ciknurullpompom.

“Semi final yang lepas, lagu Pelvkan Angkasa tu pun sama. Adui perangai,” tulis Idrul Nafiz.

VIDEO :

KOMEN NETIZEN :

VIDEO :

Sumber/ Kredit : Harian Metro

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Jangan Menyesal!! C0py/Salin Semula Artikel Kami Tanpa Kebenaran Akan Di Report C0pyright

Categories
hiburan

Terpaksa Jalani ‘Emergency Czer’, Alief Irfan & Isteri Sambut Baby Merdeka!

Isteri kepada pempengaruh, Alieff Irfan selamat melahirkan bayi-bayi mereka sebuah pusat perubatan di Sri Kembangan, Selangor.

Berkongsi berita gembira itu, Alieff atau Muhammad Aliff Irfan Aziki, 25, memberitahu bahawa isterinya selamat bersalin dan berterima kasih kepada semua yang medoakan.

“Alhamdulillah. Isteri saya selamat melahirkan anak-anak kami. Terima kasih kepada semua yang mendoakan” katanya.

  

Isteri kepada Alieff difahamkan terpaksa menjalani ’emergency czer’ untuk bersalin, dan perkara tersebut dikongsikan oleh ibu mertuanya melalui laman instagram.

Video:

Sebelum ini, Alieff Irfan dan Bella mengumumkan mereka bakal menimang cahaya mata kembar . Seperti diketahui ramai, impian YouTuber Alieff Irfan dikurniakan cahaya mata dalam perkahwinannya bersama Bella bakal tercapai apabila isterinya disahkan mengandung.

Lebih manis lagi, pasangan ini turut mengumumkan bakal menimang baby kembar selepas genap 2 tahun penantian.

Sumber: instagram ietasaleh_ayla, irfxn__ dan diolah oleh Padu Gila

Categories
hiburan

Masuk Dalam Senarai Amaran Pengguna Kewangan, Duta OctaFX Di Kalangan Artis Jadi Bualan Netizen

Kec0h di media sosial apabila Bank Negara Malaysia (BNM) dalam satu kenyataan semalam telah mengemas kini Senarai Amaran Pengguna Kewangan (FCA) pada 29 Ogos 2022, Isnin.

Senarai yang dikeluarkan terdiri daripada syarikat dan laman web yang tidak dibenarkan atau diluluskan di bawah undang-undang dan pentadbiran berkaitan yang ditadbir oleh BNM.

Melalui kemas kini tersebut, BNM telah menambah syarikat OctaFX ke dalam senarai tersebut yang dikeluarkan sebagai panduan kepada pengguna.

Apa yang menimbulkan kerisauan adalah banyaknya iklan OctaFX menggunakan selebriti tempatan disajikan kepada orang ramai di Malaysia sebelum ini melalui pelbagai platform media sosial.

Perlu diingat, sesiapa yang berurusan dengan syarikat yang terdapat di dalam senarai ini tidak akan dilindungi oleh BNM kerana ia di luar kawalan BNM. Jadi segala urusniaga atau pelaburan di platform tersebut adalah atas risiko pengguna sendiri.

Disebabkan itu, tinjauan di media sosial mendapati rata-rata netizen mula menyeru nama duta syarikat tersebut yang terdiri di kalangan artis ternama.

Terdahulu, Pencetus Ummah (PU) Syed atau nama sebenarnya Syed Mohd Bakhri Syed Ishak pernah menyampaikan sedikit pesanan buat artis-artis Malaysia yang dilihat rancak melakukan ulasan ataupun ‘review’ berkaitan syarikat broker global yang dikenali sebagai OctaFX di Instagram.

PU Syed turut bertanyakan kepada artis yang menerima ‘job’ itu untuk mengambil tahu sama ada halal atau haram cara dagangannya sehingga begitu berani mereka bermain dan menguar-uarkan kepada orang awam.

Sumber: b.cari.com.my

Categories
hiburan

Mona Allen Selamat Bersalin ‘Baby Merdeka’

Pelakon Mona Allen selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Seri Kembangan, Selangor pada jam 2.39 pagi Rabu.

Berkongsi berita gembira itu di Insta Story, Mona atau nama sebenarnya, Munna Hafiraneza Allen, 37, memberitahu dia dan bayinya berada dalam keadaan baik dan selamat.

“Alhamdulillah. Terima kasih atas doa anda. Mummy dan baby selamat.

“Baby merdeka lahir pukul 2.39 pagi tadi,” tulis Mona.

Pelakon drama Monalisa itu sebelum ini pernah berkongsi berita kehamilannya ketika usia kandungan enam bulan selepas empat tahun menjalani proses mendapatkan anak (Trying to Conceive [TTV]).

Mona mendirikan rumah tangga dengan pelakon dan pengarah Pekin Ibrahim pada 7 Disember 2018.

Terdahulu, pasangan ini turut mengadakan majlis ‘baby shower’ pada 16 Ogos lalu bagi meraikan kedatangan cahaya mata sulung selain mendedahkan jantina bayi kepada umum.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mona Allen🌙 (@mona.allen)


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:MH

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] “Skrip tu kna laa Ingat..”- Jep Selambe Bᾰntai Tokram, Sekali Gelagat Tokram Bikin Gelᾰk Besar!

Menerusi satu klip yang dikongsikan di laman Tiktok berkenaan sketsa di Sepahtu Reunion cukup membuatkan para penonton terhibur menonton rancangan tersebut di telveisyen. Berikutan itu, Jep yang dikatakan begitu genius dalam memainkan peranan dlaam memegang watak dalam sketsa cukup membuatkan beliau menjadi perhatian ramai apabila beliau membantai artis otai yang hadir sebagai tetamu jemputan pada ketika iaitu Tokram. Keakraban Sepahtu dengan Tokram dapat dilihat walaupun mereka bertemu dalam sketsa di rancangan itu.

Klip yang menggemparkan semua apabila Jep menyerang Tokram dengan punchline yang membuatkan gelagat Tokram menjadi hiburan semua. Para pelawak yang berada di situ menyedari bahawa artis otai terlupa skrip kerana berlakon dengan keadaan yang begitu berhati hati. Lantas pada itu, Jep sanggup mengambil skrip Tokram dan membantu beliau utnuk mengingati skrip tersebut namun Tokram kelihatan begitu geram setelah diusik begitu oelh Jep.

Rakaman penuh boelh ditonton di:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @cepatberita


Pelbagai komen diberikan sperti :

@W4NK41:wa mesti return bro hahahaha

@ :tapi tulah kalo ade Shuib lagi best

@Kekyaa:Aku tkleh thn la

@Milo ais:sepathu ni mmg takde pengganti mcm senario dulu,tgk byk kali pun mesti akan gelak jugak

@Tik Toker:keluar dari character

@adbazmi:si rahim tu takut betul tu. dia punya reaction tu awkward gila wkwk

@Rera Jzr:jep kalau bawak watak jahat takde nak pukul2.. main kepala orang.. tak macam rahim..

@cajrot:HAHAHAHAHAHAHA WA CAKAP WA MESTI RETURN BRO

Namun keseluruhan sketsa tersebut dikatakan begitu meriah dengan gelak tawa para penonton pada ketika itu dengan lawak sponton yang diberikan oleh barisan pelawak dan artis jemputan. Apa apa pun para peminat mendoakan yang terbaik buat barisan pelawak semoga dapt terus menghiburkan para penonton dengan karya yang menghiburkan di waktu yang akan datang..

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumebr dari Tiktok dan Instagram.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: sinetronmalaya

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

“Yg satu sekolah tahula..”- Penampilan Eyka Farhana Jadi Bualan Ramai, Netizen Dakwa Dah Makin Bεrani!

Hebo.h di ruangan media sosial sejak pagi tadi mengenai foto memaparkan selebriti terkenal Eyka Farhana yang berpaka.ian sek.si.

Foto tersebut dimuat naik menerusi sebuah video di aplikasi TikTok oleh seorang pengguna dan ia telah meraih perhatian orang ramai yang terkejut melihat penampilan Eyka.

Menerusi dua keping gambar yang dimuat naik, Eyka yang memakai dress biru yang didakwa seksi serta menonjolkan bentuk bahagian dadanya sehingga terpapar lurahnya.

Dalam foto berkenaan, Eyka dilihat sedang menikmati juadah bersama rakan-rakannya yang lain.

Sebelum ini, nama aktres jelita ini menjadi bualan hangat netizen selepas menayang separuh badan serta pusatnya menerusi sebuah video pakaian dalam jenama antarabangsa di Instagram miliknya.

Kini, Eyka terpalit kontroversi sama namun didakwa semakin berani dan rata-rata netizen menyifatkan dress biru yang dipakaiannya terlampau seksi.

Tinjauan di ruangan komen video di TikTok berkenaan, ramai dalam kalangan netizen yang berdebat mengenai sebab Eyka memilih untuk memakai pakaian seperti itu.

 

 

Sumber: xtra

Categories
hiburan

Berkongsi Tarikh Lahir Yang Sama, Ucapan ‘Birthday’ Sharnaaz Ahmad Kepada Jebat Jayden Buat Ramai Terharu

Salah seorang anak selebriti yang sering mendapat perhatian ramai, Jebat Jayden ini sememangnya cukup comel. Telatahnya yang bersahaja bila dirakam membuatkan warganet geram dengannya. Merupakan anak kepada seorang pelakon Sharnaaz Ahmad, Jebat juga adalah anak saudara kepada selebriti jelita, Neelofa.

Semakin hari, ada saja keletah Jayden yang mencuit hati dikongsikan menerusi laman Instagram mahupun TikTok oleh kedua-dua ibu bapanya.

Pada hari ini 30 Ogos, Sharnaaz Ahmad menyambut ulang tahunnya yang ke-37 tahun dan untuk makluman tarikh tersebut juga merupakan ulang tahun anaknya yang keempat iaitu Jebat Jayden.

Jadi menerusi laman instagram, pelakon kelahiran Pulau Pinang itu memuat naik satu video dan menitipkan ucapan buat anak kesayangannya tersebut.

“Happy Birthday my dear son..

“Im getting older the same day as you.. But im very sure my love for you is getting stronger..

“Boy nak jadi kuat macam baba.. Boy, baba kuat sebab cek.. who am i today is because of you.. Thank you for giving me the unconditional love every sec of your day..

“Jadilah anak yang kuat, bijak dan sentiasa tidak bagi orang tunjal kepala kita .. Always fight for what you think is right. Salah atau betul bukan manusia yg hakimi.. You are the king of your self.. love u boy @jebatjayden,” tulis Sharnaaz di ruangan kapsyen.

Video:


Menjengah ke ruangan komen, ramai rakan artis dan para netizen turut mengucapkan selamat hari lahir buat Sharnaaz dan juga Jebat Jayden. Sehingga kini, video tersebut telah mencapai 64.7k tanda suka.

Untuk rekod, Sharnaaz mendirikan rumah tangga Nabila pada 31 Mac 2017 namun disahkan berc3ai pada 9 Julai 2020. Mereka dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Jebat Jayden.

Komen netizen:

Sumber: instagram sharnaazahmad dan diolah oleh Padu Gila

Categories
hiburan

“Dah tuaa…”-[VIDEO] Respon Yusof Haslam tentang sambungan Sembilu buat Zed Zaidi terkejut

Tentu ramai yang masih ingat dengan sebuah drama yang menjadi fenomena sekitar tahun 2003 berjudul Sembilu. Sebuah drama yang diadaptasi dari filem tajuk yang sama pada tahun 1994 itu juga sehingga kini masih sahaja bermain-main di fikiran penonton setia.

Drama arahan daripada pengarah dan penerbit filem terkenal, Datuk Yusof Haslam itu telah mengandingkan dua pelakon hebat ketika itu, Zed Zaidi dan Hetty Sarlene. Walau bagaimanapun, drama Sembilu kembali menjadi bualan selepas Zed Zaidi ada berkongsikan satu rakaman video dia bersama Yusuf Haslam.

Menerusi muat naik yang mendapat perhatian ribuan warganet ini menunjukkan Zed Zaidi menyampaikan soalan kepada Yusof Haslam mengenai sambungan Sembilu namun jawapan daripada pengarah terkenal itu turut membuatkan Zed Zaidi terkejut.

Yusof Haslam berseloroh bahawa semua pihak yang terlibat juga sudah berusia yang mana tidak hanya hero malah dirinya juga sama.

“Dato Yusof Haslam buat pengakuan pasal drama Sembilu buat aku terkejut beruk, biar betik,” seloroh Zed Zaidi pula di ruangan kapsyen dan dalam pada itu ruangan komen di hantaran video tersebut juga dihujani dengan pelbagai reaksi dan pandangan oleh peminat drama Sembilu dimana ada yang memberitahu boleh dijadikan versi lain pula.

“Hehh, cerita Turkey hero tua2 weh boleh ejahhh lagi”

“Alah sambung la nak tengok…”

“Rindu citer tu”

“Buat la Sembilu reunion…”

Nanti dulu, anda juga pasti tidak ingin ketinggalan untuk membaca kisah-kisah yang disediakan menarik ini di bawah seperti berikut:

sumber:HCL

Categories
hiburan

[VIDEO] “Takyah sεksi mεksi..”- Penampilan & Gaya Cik Manggis Tarik Perhatian Ramai

Kumpulan penyanyi wanita Malaysia, De Fam yang ditubuhkan sekitar tahun 2015 ini kembali menjadi perhatian terbaharu di ruangan media sosial apabila persembahan gandingan tiga penyanyi wanita iaitu Cik Manggis, Azira Shafinaz dan Sophia Liana menggegarkan Anugerah Stail Eh!.

De Fam tidak sekadar kumpulan penyanyi wanita yang mempunyai vokal yang padu malah elemen tarian yang diselitkan juga membuatkan kumpulan ini berjaya memikat hati peminat.

Cik mangis

IMG_20220830_152220

Meskipun kini jarang peminat dapat menyanyikan persembahan Cik Manggis dan Azira Shafinaz sebagai penyanyi dan Sophia Liana berperanan sebagai rapper dalam De Fam namun menontonkan pula rakaman pendek mereka ini membuat persembahan di anugerah tersebut mencetuskan ramai menggamit memori di zaman kegemilangan De Fam sebagai kumpulan penyanyi wanita digemari ramai.

Menerusi rakaman video ini juga, Cik Manggis antara yang menjadi tumpuan warganet kerana umum diketahui dengan penampilan berhijabnya itu namun gayanya yang tetap kelihatan sopan ini membuatkan dia dihujani dengan komen-komen pujian oleh orang ramai.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)


“Gurlll! Opening Anugerah Stail Eh from De Fam. On faiyah!.” Video dikongsikan oleh Astro Gempak tersebut juga mencuri tumpuan ribuan warganet manakala berikut pula antara reaksi-reaksi positif diterima oleh kumpulan penyanyi wanita tersebut diruangan komen.

“Classss, tak perlu seksi2 pakai…”

Cik mangis

“Comel lagi2 cik Manggis tu pakai baju besar terus nampak cover…”

Cik ManggisIMG_20220830_160239

“I salute Cik Manggis”

IMG_20220830_160243

“Vogue tapi tetap sopan”

Cik mangisCik Manggis

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: HCL

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.