Categories
hiburan

[VIDEO] Fizz Fairuz Dir4suk Tul4r, Ramai Tertanya-Tanya Betul Atau Lakonan?

Fizz Fairuz adalah salah seorang pelakon popular dan berbakat besar. Bukan hanya bergelar pelakon filem, dia juga antara yang sering muncul dalam drama TV dalam pelbagai karakter.

Berilah apa juga watak padanya, pasti dapat dibawakan dengan baik sekali. Malah baru-baru ini satu video dengan paparan pelakon lelaki tersebut telah menjadi perhatian ramai. Manakan tidak, dalam rakaman itu kelihatan Fizz Fairuz dir4suk ‘sesuatu’ membuatkan ramai terkejvt.

Di awal rakaman kelihatan Fizz Fairuz sedang duduk di sudut ruang berhampiran tangga sambil memerhati taj4m. Datang seorang lelaki nampak macam ustaz cuba ‘berinteraksi’ dan pelakon ini mula menj3rit seolah sedang kes4kitan.

Berikut adalah perkongsian video Fizz Fairuz dir4suk tul4r dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok dengan nama akaun muslimsejati74:

VIDEO:

Melihatkan video Fizz Fairuz dir4suk ini nampak macam situasi sebenar yang berlaku. Namun tidak dapat dipastikan kesahihannya. Ini kerana di ruangan komen, ramai yang bertanyakan adakah Fizz Fairuz kena r4suk betul-betul?

Pemilik video ini hanya menjawab dengan minta orang ramai untuk menantikan telefilem yang dibintangi Fizz Fairuz berjudul Sahabat Pendosa yang ditayangkan di Awesome TV hari ini.

Mungkin ini hanyalah lakonan, tapi nampak memang macam kej4dian sebenar. Berikut antara reaksi ramai yang ditinggalkan di ruangan komen:

“Lakonan ke memang betul2 kena rasuk..”

“Betul2 kena rasuk ke berlakon jadi confius nie”

“Betul ke? Ke shooting?”

“Betul2 ke berlakon ni confius”

Sementara itu, ikuti kisah menarik lain yang telah kami sediakan untuk hiburan hari anda seperti berikut:

sumber:HCL

Categories
hiburan

[VIDEO] “Jangan main2kan kami Lofa” Neelofa Tunjuk Telatah Bilal, Sekali Siti Nurhaliza Masuk Komen

PEMINAT nampaknya semakin tak sabar untuk melihat wajah penuh anak kepada pasangan selebriti, Noor Neelofa dan Muhammad Haris Ismail atau PU Riz iaitu Muhammad Bilal.

Meskipun pasangan ini sudah semakin terbuka berkongsi telatah Bilal di media sosial, namun mereka masih memilih untuk tidak mendedahkan wajah penuh anak mereka.

Terbaharu, anak selebriti berkenaan sekali lagi menjadi tumpuan ramai selepas Neelofa memuat naik sebuah video memaparkan wajah Bilal yang ditutup dengan pelitup muka dan diletakkan emoji cermin mata hitam berserta emoji donut.

Neelofa kerap kongsi telatah Bilal di media sosial.

“Akan menanggalkan topeng saya untuk donat,” tulisnya Neelofa di ruangan kapsyen.

Video pendek Bilal itu dikongsikan di Instagram Neelofa pada Ahad.

Biarpun masih menyembunyikan wajah di sebalik pelitup muka, namun ramai meluahkan rasa ‘ger4m’ melihat tubuh Bilal yang gebu dan bersemangat itu.

Sehubungan dari perkongsian itu, ruang komen dipenuhi komen dari rakan-rakan artis dan penyanyi, Datuk Siti Nurhaliza yang turut teruja akan susuk tubvh bilal.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neelofa (@neelofa)


“Alolo… Betul Lofa cakap gebu-gebu macam Afwa ya,” tulis Datuk Siti Nurhaliza.

KOMEN RAKAN ARTIS :

Selain itu, rata-rata warganet meluahkan rasa geram selain ternanti-nanti akan pendedahan wajah anak pasangan selebriti berkenaan.

“Lofa buat hal! Tak lama dah ni nak tunjuk muka.

Neelofa beri bayangan wajah Bilal dari belakang.

“Jangan main-mainkan kami Lofa, ger4m nak tengok muka Bilal.

“Kalau nak tunjuk muka Bilal beritahu, kami nak ambil cuti,” kata netizen.

Terdahulu, Neelofa dan suami memilih untuk tidak mendedahkan wajah Bilal kerana ingin melindungi anaknya daripada peny4kit Ain.

Sumber/Kredit : mStar

Diolah Oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

“Comel, nmpak mcm muka..”- Genap 7 Bulan, Ernie Zakri Kngsi Perkembangan Khawla Terus Jadi Bualan!

Penyanyi Ernie Zakri berkongsi rasa teruja dengan perkembangan puteri sulungnya, Nur Khawla Soleha yang kini berusia tujuh bulan.

Menerusi perkongsian di Instagram, Ernie memaklumkan kini anaknya itu sudah pun menunjukkan perkembangan yang baik seperti bercakap dan suka menggigit.

“Hari ni anak Soleha Daddy Eibu masuk 7 bulan. Banyak cakap. Semua benda nak digigit. Besar nanti jadi anak baik ya, nak. Sayaaaaaaaang dia,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @erniezakri


Malah, isteri kepada penyanyi Syamel itu juga turut memuat naik beberapa kepingan foto comel anak mereka.

Hasil tinjauan di ruangan komen, rata-rata peminatnya tertarik dengan kecomelannya dan mengatakan muka Khawla begitu seiras dengan wajah ibunya.

“Nampak muka eibu dia laa.

“Comellllnyaaaa Khawlaaaaaaaa.

“Copy paste muka mummy nya.

“Happy 7months!!! Khawla yang Soleha!!! Comellll diaaaa!!,” komen pengikutnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: xtra

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] Pekerjaan Pelakon-Pelakon Sebelum Terkenal, Tak Sangka!

Setiap orang ada rezeki masing-masing. Jika dahulunya seseorang itu bergelar guru, pramugara, peniaga dan sebagainya, tak mustahil satu hari nanti akan memiliki karier yang lain.

Sama juga dengan beberapa selebriti tanah air kita dalam satu rakaman yang dikongsikan baru-baru ini. Dalam perkongsian tersebut dipaparkan beberapa pelakon dengan pekerjaan mereka sebelum menjadi terkenal.

Antaranya adalah Dato’ M.Nasir sebelum menjadi penyanyi dan komposer terkenal, beliau menyanyi di sekitar Central Market, Kuala Lumpur. Manakala Dato’ Yusuf Haslam bekerjaya sebagai konduktor bas selama 10 bulan sebelum menerima tawaran menjadi pegawai penjara dan dia menolaknya.

Selain dari itu Shamsul Ghau Ghau pula sebelum ini adalah polis dan kini bergelar pelakon dan pelawak. Salih Yaacob, pelawak dan penyampai radio sebelum ini adalah askar dan Nora Danish adalah pelayan di kedai makan ibunya. Berikut adalah perkongsian video pekerjaan pelakon-pelakon sebelum terkenal:

Wah tak sangka! Ada yang bertugas dalam unit beruniform juga rupa-rupanya! Selebriti Malaysia bukannya calang-calang ya, ada kerjaya hebat sebelum terkenal.

Apa-apa pun perkongsian mengenai pekerjaan pelakon-pelakon sebelum terkenal ini telah dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok dan meraih lebih 771 ribu tontonan. Di ruangan komen, rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai perkongsian ini seperti berikut:

“Apapun jawatan atau kerja yang dilakukan..Itu semua sekadar sementara kita di dunia untuk melangsungkan kehidupan seharian”

“Remy Ishak sebelum jadi artis dia kerja hotel mandarin as bellman”

Sementara itu, ikuti kisah menarik lain yang telah kami sediakan untuk hiburan hari anda seperti berikut:

sumber:HCL

Categories
hiburan

“Wahai wanita mulia, akulah yg telah kau selamatkan..”- Zarina Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!

Di sebalik senyum dan tawanya, tersimpan kisah hidup yang sukar diungkapkan selebriti bernama Zarina Zainuddin. Meskipun status sebagai isteri kedua bukan lagi rahsia namun segala onak ranjau yang dilalui ibu kepada empat cahaya mata ini disimpan kemas daripada perhatian masyarakat.

Kedengaran agak cliche, tapi hakikatnya wanita yang hidup bermadu pasti tidak lepas daripada pandangan serong khalayak.

Bersikap terbuka menzahirkan kisah pelayaran bahtera rumah tangga yang dinikmatinya selama lebih 20 tahun, luahan hati Zarina baru-baru ini bersempena ulang tahun kelahiran madunya mengundang pelbagai reaksi peminat.

“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!Menzahirkan rasa syukur dan terharu kerana isteri pertama menerima diri seadanya, Zarina dalam nada rendah diri mengaku menyanjung sisi positif madunya itu.

Ujar aktres yang juga usahawan ini, “Saya tengok TV sekarang semua kisah madu-madu berperang. Bini tua serang bini muda, langsung tak ada kebaikan hidup bermadu. Semuanya negatif yang mereka tunjukkan.

Hakikatnya saya yang dah kahwin 28 tahun macam-macam saya belajar dari madu saya. Menyelami perasaannya, cuba memenangi hatinya, walau saya tahu satu ketika dulu dia tak suka.. tapi belajarlah kenapa orang tak suka kau.

Cari silapnya di mana. Kau ambil lelaki orang lepas tu tayang satu dunia kau bahagia, habis tu kau ingat dia tak ada hati perasaan, dia tak ada keluarga.

“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!

“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!

“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!“Wahai Wanita Mulia, Akulah Yang Telah Kau Selamatkan…” ZARINA ZAINUDDIN Hargai Pergorbanan Madu Selama 28 Tahun Kahwin!Hatinya hancur luluh di saat kau merebut hati suaminya. Perempuan sakitkan hati perempuan. Bukankah kita sepatutnya belajar menyayangi insan ini yang mulia hatinya mengizinkan kau bersama suaminya. Sedangkan hatinya sedang berduka lara.”

Tambah Zarina lagi, “Orang kata arghh dia kahwin sebab harta, harta kau boleh carilah kalau kau rajin usaha. Tapi dapatkah kau mendamaikan sebuah perasaan? Menerima kau dengan reda bersama-sama harungi susah senang menjaga perasaan masing-masing.

Wahai wanita yang mulia, akulah wanita yang telah kau selamatkan tatkala aku terhuyung-hayang mencari dahan untuk berpaut. Kau beri aku tempat kecil di hatimu.

Semoga syurga di akhirat tempatmu wahai kakakku Datin Sri Hajah Noorhasimah Mohd Noor. Maafkan Ina sepanjang 28 tahun kita hidup bermadu banyak salah silap Ina buat. Terima kasih menerima Ina seadanya.”

Allah tidak menduga hambaNya melebihi kemampuan mereka. Berlapang dadalah menempuh dugaan yang ‘dikirimkan’. Moga ujian ini membuatkan kita lebih cekal.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: NONA

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] “Berani m4ti kutvk kita…” – Ubi Juara MLS, Sekali Ini Komen Padu Sajat Bila Namanya ‘Dipetik’

Persembahan pertama kumpulan UBI di malam final Muzikal Lawak Superstar 3 (MLS3) yang berlangsung pada Jumaat lalu menerima reaksi daripada usahawan kontr0versi, Nur Sajat.

Menerusi TikTok Live, Sajat yang kini menetap di Australia berkata kumpulan itu berani menjadikan dia sebagai bahan untuk persembahan pada malam itu.

Biarpun kumpulan yang menjuarai MLS3 itu tidak menyebut sebarang nama, namun dialog mengenai Australia dan lagu Bobo Dimana dipercayai ditujukan kepadanya.

VIDEO YANG SAJAT DIPETIK

“Berani m4ti ya UBI kutvk Sajat… tak tahu lelaki ke perempuan. Kau ini jangan nanti aku buat kau jadi ubi bakar. Mentang-mentang la menang.

“Berani m4ti kutvk kita dekat Australia ini. Berderau j4ntung, sabar aja la. Walaupun dia tak sebut nama Sajat, tapi bila dia cakap fasal Australia tu, satu dewan kecoh. Betapa rare Sajat ini.

“Walaupun dia tak sebut nama tapi dia cakap ‘ala kakak kau dekat Australia tu’.

Orang tahu siapa, pasang pula lagu Bobo Dimana, kenal sangatlah. Yang dia nyanyi pula part Sajat,” ujarnya.

Persembahan pertama UBI yang dianggotai oleh Fad, Namie dan Syarif mengisahkan mereka rindu ahli keluarga kerana berada di luar negara bagi menyambung pelajaran.

Untuk menghilangkan rasa rindu, Fad menghubungi ibunya iaitu selebriti terkenal Erra Fazira, manakala Syafif membuat panggilan video dengan Datuk Yusof Haslam yang berlakon menjadi bapanya.

Namie pula berkata dia enggan menghubungi kakaknya yang berada Australia dan persembahan diteruskan dengan lagu Bobo Dimana nyanyian Sajat bersama Datuk Aliff Syukir serta Lucinta Luna.

Bagaimanpun, Sajat atau Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman memberitahu dia tidak mar4h dengan persembahan itu malah mengucapkan tahniah atas kemenangan mereka.

“Ala tak kisah la, I tak mar4h pun… I gurau saja. Congratulations kepada UBI kerana menang.

Tapi kalau I masuk, belum tentu lagi you menang ya,” kata Sajat.

VIDEO SAJAT:

Sumber/ Kredit :GEMPAK

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

[VIDEO] “Saya Tak Suka Po̞pυlariti…” – Nazrey dedᾰh puncᾰ sebenar keluar Raihan

BEKAS vokalis kumpulan Raihan, Nazrey mengambil keputusan untuk keluar daripada kumpulan nasyid itu selepas memikirkan dirinya bukan seorang yang sukakan pop.ulariti.

Kata Nazrey atau nama sebenar Nazrey Johani Abdullah, 50, sepanjang bersama kumpulan itu hatinya tid.ak tenang kerana hidup dalam perhatian ramai.

“Selama saya dengan Raihan, saya tidak pernah senang h.ati.

“Walaupun pergi (kerja) ke luar negara, saya tidak pernah memikirkan soal pop.ulariti, sebaliknya hanya berfikir tentang kerja sahaja,” katanya.

Nazrey berkongsi mengenai keputusannya menin.ggalkan kumpulan itu pada 2006 menerusi satu temu bual yang dimuat naik di aplikasi TikTok.

Dalam pada itu, Nazrey berkata dia tidak pernah berasa ba.ngga diri dengan pencapaian mereka meskipun kumpulan itu sudah terkenal di seluruh dun.ia.

Malah, dia mengakui sering berdoa kepada Allah SWT untuk diberikan kekuatan meni.nggalkan kumpulan nasyid itu secara baik tanpa sebarang perm.usuhan dengan ahli lain.

“Ya Allah, kalau ini bukan tempat saya kelu.arkan saya dengan cara baik.

“Selalu saya berdoa begitu hampir setiap hari kerana saya tidak mahu pop.ulariti itu.

“Hati saya tidak tenang, jadi saya minta doa untuk diberi jalan kelu.ar secara baik daripada Raihan,” luahnya.

Selepas 14 tahun bersama Raihan, akhirnya doa itu dima.kbulkan oleh Allah apabila dia nekad menin.ggalkan kumpulan itu untuk menjalankan kerja da.kwah.

“Pada tahun 2006, saya menerima panggilan daripada seorang kawan di Sabah.

“Dia memanggil untuk saya pulang berda.kwah di kampung kerana hanya beberapa orang jemaah yang solat di masjid.

“Katanya jika saya datang berdakw.ah ke sana, ia dapat menarik lebih ramai umat Islam solat berjemaah di masjid.” jelasnya

“Pada satu hari saya seperti dibis.ikkan dengan satu suara yang berkata… Nazrey kau teruskan kerja dakw.ah ini tetapi ingat kena yakin dengan rezekiku.

“Sewaktu itu saya merasakan seperti perlu menin.ggalkan Raihan dan melakukan kerja-kerja dakw.ah. Saya sempat meminta izin ibu untuk keluar dari Raihan dan Alhamdulillah direstui,” katanya.

Nazrey turut mended.ahkan keputusan yang dibuat itu seakan mengu.ndang kema.r4han ahli kumpulan yang lain, namun dia reda menerima apa jua reaksi rakan nasyidnya itu.

“Ketika saya mengatakan ingin keluar daripada Raihan, mereka tidak memujuk sebaliknya berkata kalau nak berhenti, berhentilah!

“Sejak itu saya sudah bebas dari Raihan dan menjalani kerja-kerja dakw.ah di Sabah,” ujarnya.

VIDEO

KOMEN NETIZEN

Untuk info, Raihan pernah mencipta sejarah apabila menerima 17 trofi di Anugerah Industri Muzik (AIM) dan album Pujian-Pujian terjual lebih 1.5 juta unit.

Apa Pendapat Anda? Jangan Lupa Komen Yg Baik-Baik Sahaja Okey. TQ

Jom Follow Page Kami Di :

Sumber : Mstar

Categories
hiburan

“Jangan tgk melayu punya..”- Cara Anju Tegυr Anak Tarik Perhatian. Sekali Ini Yg Jadi Bualan Netizen

Sebelum ini tular satu video di Facebook mengenai cara Zarina Anjoulie atau lebih dikenali sebagai Anju men.egur anaknya menonton karton yang berbahasa Melayu.

Me.ne.gur Anak


Dalam video tersebut, kelihatan Anju yang berada didapur sedang me.n.egur anaknya, Martin supaya tidak menonton siri kartun yang menggunakan bahasa Melayu menerusi talifon pintar.

Matin, tolong tonton English punya, jangan tonton Melayu punya. Jika tidak saya akan mengambil talifon tersebut

Sentiasa Mendengar Kata Anju

Bukan itu sahaja, Anju juga turut menasihati anaknya supaya mendengar apa yang dit.egur olehnya. Dengan statusnya sekarang, dia mengharapkan supaya anaknya tidak memberikan tekanan kepadanya.

Kelihatan anaknya seolah-olah mempersoalkan kembali teguran anju tersebut dan Anju menyatakan kepada anaknya supaya sentiasa mendengar apa yang diperkatakan olehnya.

Netizen Puji Cara Anju


Video tersebut telah mendapat perhatian daripada netizen. Melihat diruangan komen, ramai netizen yang memuji dengan tindakan yang dilakukan oleh Anju supaya melatih anaknya untuk mahir di dalam bahasa Inggeris.

Netizen juga menyatakan bahawa cara yang dilakukan oleh Anju tersebut adalah betul dan ianya merupakan salah satu cara untuk mengajar anak untuk mahir berbahasa Inggeris.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Muraimy

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Categories
hiburan

Bapa Mentua Contoh! Yusuf Haslam Tak Henti Bagi Semangat Untuk Menantu

Setiap orang mengimpikan untuk peroleh mentua yang baik, memahami dan penyayang. Tidak terkecuali, pelakon Puteri Sarah Liyana merupakan salah satu individu terpilih untuk mendapatkan mentua yang prihatin dengan dirinya dan anak-anak.

Meskipun dilanda kemelut rumahtangga bersama suaminya yang juga pengarah filem Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan, Syamsul Yusof, mentuanya sentiasa menyokong penuh di belakangnya.

Baru-baru ini, Puteri Sarah mended4hkan bapa mentuanya iaitu Datuk Yusof Haslam tidak pernah lupa untuk menghantar mesej dukungan dan semangat padanya setiap minggu.

Kata Puteri Sarah, 36, itu adalah salah satu kekuatan buat dirinya untuk tidak cepat mengalah dalam meneruskan kehidupan.

“Setiap minggu mesti dapat WhatsApp semangat daripada bapa mentua saya.

“Ini adalah salah satu perkara yang menjadi pembakar semangat Sarah untuk tidak pernah berputus asa dalam kehidupan.” katanya.

Dalam hantaran di Instagram Stories, pemilik nama Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin memuat naik tangkapan skrin (screenshot) perbualan bersama Yusof Haslam.

Puteri Sarah juga sempat memberitahu yang dia menerima tawaran berlakon daripada sebuah stesen televisyen dan perlu ‘outstastion’ ke New Zealand selama sebulan pada November ini.

Yusof Haslam yang juga merupakan pengarah dan penerbit tersohor menegaskan dia dan isteri, Datin Fatimah Ismail serta keluarga akan sentiasa berada di sisi Puteri Sarah dan anak-anak.


Sebelum ini, rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul Yusof did4kwa dilanda masalah dilsebabkan kehadiran Ira Kazar.

Puteri Sarah juga mengakui dia sudah tidak tinggal sebumbung dengan Syamsul. Sekadar info, Puteri Sarah berkahwin dengan Syamsul pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam serta Sumayyah.


Sumber : Instagram Puteri Sarah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.keluarga.my/

Categories
hiburan

Ada Pertikaian Bob Lokman Cicit Tok kenali, Sekali Asal Usul Bob Lokman Terjawab Bila Penulis Dedah Benda Ni

BOB LOKMAN meningg4l dunia. Di Kelantan.

Begitu khabar dvka yang diterima media sekitar pukul 2.51 petang, Jumaat nan mulia ini.

Al Fatihah, begitu khabar duka itu dibalas oleh para media.

Bagi generasi masa kini, Bob Lokman bukan siapa siapa, malah mungkin langsung tidak dikenali rupa dan sosoknya seperti apa.

Namun buat karyawan seni tanah air dari penikmat karya, pelawak hingga muzik, berpulangnya Allahy4rham Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman umpama kehilangan emas permata.

Masakan tidak, untuk memperkenalkan Allahy4rham yang menghembuskan nafas terakhir pada usia 58 tahun, cukuplah kami sua dengan judul lagu Isabella yang ditulisnya sewaktu baru berumur 25 tahun dari kugiran rock tersohor, Search.

Ya, Isabella yang membawa Search terkenal sehingga ke Indonesia, itulah lagu yang ditulis liriknya oleh Allahy4rham dengan Datuk M.Nasir sebagai ‘dalangnya’.

Sepanjang hayatnya, Bob Lokman memang begitu akrab sebagai penulis lirik bagi kugiran rock. Allahy4rham malah diketahui telah menulis sekitar 350 lirik untuk penyanyi tanah air.

Selain Search, Wings dengan deretan lagu termasuk yang cukup fenomena, Taman Rashidah Utama dan Intan, Ku Kesepian, Allahy4rham juga memercikkan magis dalam penulis lagu Warisan

Wanita Terakhir nyanyian penyanyi dari Singapura, Teacher’s Pet.

Jika baktinya sebagai penulis lirik yang menzahirkan banyak maksud tersurat dan tersirat masih belum lagi membawa kalian mengenal siapa Bob Lokman, barangkali naskhah seperti Getaran yang ditayangkan pada tahun 2001 mengimbau anda kepada figura bertubuh gempal yang mesra dan mudah tersenyum ini.

Juga, bagaimana Allahyarham penuh dengan sikap humor namun begitu menyantuni rakan karyawan seni setiap kali dihadirkan sebagai juri dalam program realiti.

Namun, beberapa tahun kebelakangan, seiring faktor usia meningkat, Allahyarham tidak begitu aktif dalam dunia seni berikutan beberapa komplikasi dan peny4kit.

Umum mengetahui yang Bob berasal dari Kelantan dan cicit ulama terkenal Kelantan, Tok Kenali. Bapa saudaranya Wardi Ahmad pernah menjadi ADUN Lundang.

Namun timbul sedikit pertikaian mengenai asal usul Bob Lokman. Tampil menjernihkan keadaan, seorang penulis di kenali sebagai Tengku Daeng Mawelle tampil memberi pencerahan

“Saya buat post ni sebab ada yang pertikaikan dan berkata pada saya jangan “memandai²” Kononnya

“Allahyarham Bob Lokman bukannya cicit kepada Tok kenali . Siap m4ki saya lagi,Tak tahulah apa masalahnya.

“Nama sebenar Bob Lokman adalah Mohd Hakim Bin Haji Lokman Bin Tuan Guru Haji Ahmad @Tok bakok Bin Tuan Guru Muhammad Yusuf @ Tok Kenali.

“Datuk kepada Bob Lokman adalah Tuan Guru Haji Ahmad @ Tok Bakok yang merupakan anak sulung kepada Tok Kenali.

“Walaupun arw4h bob lokman terjun dalam bidang seni atapun industri hiburan , dan menghabiskan separuh usianya didalam dunia hiburan tapi beliau tidak pernah tinggalkan agama. Di usia tuanya beliau banyak berdakwah dan membuat kerja² bantu masyarakat.

“Mana tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi , Dan buah yang gugur takkan jauh dari pohonnya. Keberkatan dari keturunan yang soleh , berkat dari doa dan amalan datuk moyang kita itu juga sedikit sebanyak memberikan peranan penting buat keturunan kita. Setelah melalui berbagai ujian dalam kehidupan akhirnya Bob Lokman menghembuskan nafas terakhirnya pada hari jumaat semalam .

“Allahyarham Bob Lokman pernah membuat coretan ketika beliau s4kit ,

“Selepas segala kegembiraan dan kesedapan aku lalui, standard sudah berubah.Selera makan dan ghairah kehidupan sudah menurun sampai ke peringkat menunggu.

“Hari ini kau semua datang kembali dalam realiti dan kenangan dan aku mula mengerti bahawa hubungan kita tidak hanya sampai sini, cuma mungkin aku yang akan mendahului dengan faktor yang aku miliki.

“Sahabatku, terima kasih atas segala bantuan dan aku membalas dengan mohon hembuskan aku ke syurga dan doamu jika nama ku gugur dahulu di Lauhul Mahfuz.

“Semoga Allah mengampuni dosa²nya dan menerima segala amal ibadahnya ,dan menempatkan R0h Allahyarham Mohd Hakim Bin Lokman bersama hamba²Nya yang soleh .

“Bissiril Fatihah

*Jangan cepat menilai dan menghukum seseorang, jangan pandang serong pada anak seni kerana mereka ada cara tersendiri untuk membawa dan berdakwah agama islam.

*Kalau nak tahu serba sedikit mengenai perjalanan hidup arwah bob lokman cubalah cari bukunya Aku , Isabella dan Tok Kenali.

Saya kehilangan sahabat baik – Sabri Yunus

Dalam pada itu pelakon, Sabri Yunus menyifatkan pemergian Bob Lokman sebagai kehilangan besar kepada industri hiburan tempatan.

Kata pelakon drama Pok Ya Cong Codei itu, sumbangan Allahyarham terhadap industri hiburan terlalu besar, baik dalam bidang muzik, drama dan filem.

“Saya kehilangan seorang sahabat baik. Banyak sumbangannya kepada industri.

“Terlalu banyak kebaikan dalam diri arwah. Meskipun lama menghilang dari dunia seni, dia tetap ada untuk kawan-kawan satu industri,” katanya.

Bob atau nama sebenarnya, Mohd. Hakim Lokman, 58, meningg5l dunia di kampung halamannya di Kubang Kerian, Kelantan, akibat komplikasi j5ntung pukul 3 petang tadi.

Bob sebelum ini pernah dimasukkan ke H0spital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, berikutan bahagian atas j4ntungnya gagal berfungsi dengan baik.

April lalu, Allahy4rham menerima raw4tan di Unit Raw4tan Rapi (ICU) Pusat Raw4tan Sultan Ahmad Shah, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Kuantan setelah kesihatannya merosot akibat masalah buah pingg4ng.

Allahyarham aktif sebagai penulis lirik bermula 1987 hingga 1996 dan antara lirik yang dihasilkannya termasuk Isabella nyanyian kumpulan Search, Taman Rashidah Utama (Wings), Kerana Cinta (Exists) dan Rendang Tak Berbuah (Hattan).

Bob juga pernah mencipta nama dalam bidang lakonan dengan membintangi tujuh filem antaranya Ye, Tuan!, Iskandar, Jin Notti dan Santau.

ANGELINE Tan (kiri), Sabri Yunus (dua dari kiri) merakam gambar kenangan bersama Allahy4rham Bob Lokman dan isteri, Relawati Daud (kanan).

Gemulah Bob Lokman dari mata Sabrii Ibn Yunus

“Ambo di Kuala Terengganu.. berita terbaca dalam fb.. Bob Lokman telah pergi ..kurang lebih jam 1 pagi tadi.. ya .. Bob telah kembali ke rahmat Allah dalam lena tidurnya..
Ramai juga kawan kawan yang call dan bertanya macam macam tentang Bob pada ambo.. sebenarnya ambo tak tahu nak jawab dengan kemas.. sebab terlalu banyak masa manis kami bersama..

“Saya kenal Bob ketika namanya sedang kemuncak. Isabela dan Taman Rashidah Utama sedang dihadami oleh peminat seni muzik dinegara kita..dalam tahun 90an..

“Sebuah telemovie arahan S Amin Sahab.. lakonan M Nasir.. watak seorang pelukis.. ambo juga watak pelukis.. Bob tak berlakon.. tapi isteri Bob ketika itu turut berlakon.. Bob dah biasa sangat dengan M Nasir dan S Amin Sahab.. di situ saya kenal Bob..

“Selepas itu Bob buat event.. Sehari Bersama Suzuki.. seluruh Malaysia kami tour.. ambo di bayar sebagai juru acara..Bob belum lagi buat kerja juru acara ni.. belum lagi buat kelakar atas pentas.. tapi ambo tahu dia kelakar..

“Pengarah Pi Mai Pi Mai Tang Tu,Zul Said nak arahkan satu filem.. Yes Tuan.. ambo kenalkan Bob pada Zul.. lakonan pertama Bob..

“Dari situ Bob try lakon komedi dalam Pi Mai Pi Mai Tang Tu.. tajuk Kaki Pau sangat viral dan menjadi.. dia bersama Osman Kering.

“Sewaktu ambo dan Ahmad Busu di jemput buat skesta komedi di majlis makan malam kelab umno jepun dan persatuan pelajar malaysia di jepun , ambo ajak Bob pergi sama.. Bob biayai tiket duit sendiri..

“Ambo ajak Bob buat lawak sama.. dia tak nak.. ambo kata orang bukan kenal pun .. lantaklah.. maka Bib beranikan diri buat lawak.. hahahhaha .. kami gelak sendiri.. penonton tak gelak pun.. itu

“Bob bermula di pentas lawak..

“Kali terakhir kami berlakon telemovie bersama , arahan Piere Andre .. masa tu Bob dah berubah.. dia dah pakai sarban dan berjubah.. kami ada borak borak pasal itu.. pasal s4kit lama dia..

“Dan masa memisahkan kita…

“Lepas raya puasa lepas , ada peluang ziarah Bob diKubang Kerian.. rumah sewaan Bob…itulah pertemuan terakhir kami…

“Semoga Bob damai dalam kasih Allah..”-Sabrii Ibn Yunus

Pada 8 April lalu, Bob Lokman dimasukkan ke Unit Raw4tan Rapi (ICU) Pusat Raw4tan Sultan Ahmad Shah, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (Sasmec@IIUM) di Kuantan, Pahang kerana mengalami masalah cepat penat.

Pada 21 April lalu, Allahy4rham berpindah ke Institut J4ntung Negara (IJN) untuk raw4tan lanjut.
amun, akibat kekangan kewangan dialami, beliau hanya mendapatkan raw4tan selama tiga hari di IJN dan keluar dari hospital serta balik ke Kelantan pada 24 April lalu.

Sebelum ini, beliau menjalani pembed4han memasukkan alat Implantable Autom4tic Cardioverter Defibrillator (IACD) untuk menstabilkan denyutan j4ntungnya di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor setar, Kedah, pada awal Disember 2020.

Berpulangnya Mohd Hakim Lokman dan mahu dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Pulau Hilir Kubang Kerian pada 23 September 2022, di hari Jumaat meninggalkan banyak memori dan kedukaan bukan sahaja kepada balu, Relawati Daud dan tujuh cahaya mata serta seluruh orang yang mengenalinya.

Seorang pejuang seni tempatan yang pada akhir hayatnya berju4ng dengan komplikasi kesihatan namun seperti katanya dalam satu temu bual pada Julai 2022:

“Saya mahu tenang tenang sahaja dan positif dengan peny4kit ini.

“Semua raw4tan doktor telah saya lakukan. Tapi Allah maha mengetahui.

“Dalam hidup ini, semua orang akan m4ti jua.”

Begitu Bob Lokman, sang genius yang pernah lahir dalam belantika muzik tempatan dan menjadi pesohor seni menerima takdir hidupnya.

Semoga damai dan tenang di sana, Allahy4rham Bob Lokman. Al Fatihah dan salam takziah buat seluruh keluarga

Sumber/ Kredit :Sabrii Ibn Yunus, Pakcikku FM, astro gempak

Diolah oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.